Avatar billede jansoz Nybegynder
02. maj 2010 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spøgelses-usb?

Jeg har en bærbar Dell Studio med Vista. I over et halvt år har jeg døjet med at computeren registrerer en usb-enhed ved dels at afspille lyden, dels ved at vise symbolet i system-bakken, og som regel registrerer den også at enheden bliver trukket ud straks efter. Dette gentager sig tit 3-4 eller mere gange i træk, og det kan være meget uregelmæssigt.

Problemet er bare at jeg ikke sætter nogen usb-enhed ind i computeren, og at jeg heller ikke har nogen siddende.

Computeren registrer altså noget som ikke eksisterer. En spøgelses-usb måske?

Kan I hjælpe mig med dette problem? Også fordi jeg mener at det bliver hyppigere og hyppigere.
02. maj 2010 - 21:53 #1
Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN under USB, hvad der evt. spøger *S* ?
Avatar billede jansoz Nybegynder
02. maj 2010 - 22:06 #2
Jeg kan ikke umiddelbart vurdere om det ser normalt ud. Kan man slette alle sammen og siden genstarte computeren?
02. maj 2010 - 22:14 #3
Jeps !
Avatar billede jansoz Nybegynder
03. maj 2010 - 19:56 #4
Det har jeg nu prøvet, men efter sluk og genstart lå alle portene der igen. Det skal de måske også.

Imidlertid registrerer computeren stadig at der sættes en usb-enhed i uden at dette sker i virkeligheden. Så problemet fortsætter.
03. maj 2010 - 20:32 #5
Hmmm... andre i denne tråd ?

---

Og 'andre' har måske lidt mere lyst til at hjælpe dig hvis du 'pænt' følger op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jansoz (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede Vandreren Novice
03. maj 2010 - 20:34 #6
Har du nogen idé om, hvilken USB-enhed der "spøger"?

Du har nok bedre chancer for at helt at fjerne den enhed fra systemet, hvis du sætter devmgr til at vise "nonpresent devices" og så fjerne den USB-enhed du mistænker. Hvis du ikke har mistanke til nogen, må du prøve dig frem.

"nonpresent devices" er enheder, som Windows kan huske har været tilsluttet systemet og derfor hurtigt kan kende igen (uden at skulle installere drivere/software).

Et par vejledninger til at vise "nonpresent devices":
http://www.vistax64.com/vista-general/98125-permanently-set-dev-mgr-show-hidden-devices.html
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-526416.php
Avatar billede jansoz Nybegynder
20. juni 2010 - 14:31 #7
Jeg har også prøvet med at få vist "nonpresent devices" og slettede alt som jeg ikke kendte, men det løste stadigvæk ikke problemet. Det irriterende ved dette problem er systemlyden som melder at en ny usb-enhed kommer og går. Jeg kan selvfølgelig slå lyden fra, og så generer problemet ikke som sådan, men man vil jo gerne have lyd på.
Avatar billede jansoz Nybegynder
10. marts 2011 - 22:42 #8
Du får point.