Avatar billede kieler1234 Nybegynder
02. maj 2010 - 12:30 Der er 6 kommentarer

Opsætning med mobilt bredbånd

Hej
Jeg står i en situation, hvor mit nuværende internet- og tv abonnement bliver sat væsentligt op i pris, og er derfor ved at undersøge alternativer.

Har kigget lidt på noget mobilt bredbånd, og har derfor et par spørgsmål.

Er det muligt at logge på mobilt bredbånd, via en anden computer, så man kan være to til at surfe på internettet samtidig? (Hvis ja, hvordan?)

Er det muligt at logge på mobilt bredbånd med en Playstation 3, evt. igennem en anden computer og så begge stadig kan gå på nettet?

En løsning ville selvfølgelig være at sætte en netværk op og logge på det, men kan man det med sådan en usb-fætter når der skal logges på inden man kan surfe?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2010 - 12:39 #1
den lette metode er 'Jensen'
Moderigtig hvid - 600kr - og du har et komplet net hvor alle kan logge på uden at andre maskiner skal være tændt.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2010 - 13:28 #2
Husk på:
Online spil fungerer for det meste ikke ret godt med mobilt bredbånd.
Den ene udbyder kan have et bedre signal end den anden, og her har dækningsgrad intet at sige, da det er placeringen af den pågældendes antenne der spiller ind.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2010 - 14:32 #3
dvs - hvis mobil, så tag routeren med rundt i huset - prøv placering i vinduer mod forskellige retninger for at finde den optimale placering.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
03. juni 2011 - 12:33 #4
Mobilt bredbånd bliver aldrig rigtig godt til spil - så hvis du skal benytte det til gaming bør du tage en almindelig fastnet forbindelse. Evt. fra Fullrate inkl. tv.
www.internet-bredbaand.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2011 - 12:53 #5

http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
kan du finde de nærmeste master - er der mere end 500m, så får du ikke bedste hastighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 14:22 #6
#hvorfor lægge noget som svar som allerede er skrevet?