Avatar billede rieper Nybegynder
01. maj 2010 - 23:06 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Lav eget mediecenter

Hej Eksperter.

Jeg sidder i den situation at jeg har 250 dvd'er og ikke plads... derfor overvejer jeg at smække det hele på en ekstern boks og fremover tilslutte den til en bærbar pc, som så skal tilsluttes via HDMI kabel til tv. Fordelen er at det er en forholdsvis billig løsning. Hvis jeg skal gøre det sådan, hvordan får jeg så dvd'erne ind på pc'en nemmest?

eller...

Bare at købe et rigtigt mediecenter som jo så er lidt dyrere... hvis jeg skal det, hvilket skal jeg så vælge?
01. maj 2010 - 23:15 #1
Avatar billede frem-ad Professor
02. maj 2010 - 08:05 #2
Du skal have et program der kan bryde koderne det kan eks. være: AnyDvd
Så skal du have et program der kan ligge dem over (rippe) på harddisken det kan eks. være: CloneDvd - DVD Shrink.

Så vidt jeg husker er der et program der hedder DVDFab Decypter den kan klare hvis begge dele (Men den er jeg ikke sikker på har aldrig stiftet bekendtskab med den)
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 09:17 #3
Her er lidt forskellige programmer til formålet. Der burde være nogle der kan bruges uanset hvilket format du vil have dine film lagt ind i, eller om de er kopibeskyttede.

http://digifile.dk/download.php?katid=15

Alle programmerne er gratis.
Avatar billede rieper Nybegynder
03. maj 2010 - 17:39 #4
tak alle...

Jeg kigger på det... Smid svar!
03. maj 2010 - 18:34 #5
Ping...
Avatar billede frem-ad Professor
03. maj 2010 - 18:41 #6
point svar
Avatar billede zagger Juniormester
03. maj 2010 - 19:40 #7
Mht. at lave et mediecenter til billige penge, så kan du sætte en gammel stationær PC til dit TV, og smække MediaPortal ind på den. http://digifile.dk/download.php?id=100

Og sammen med en fjernbetjening. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=fjernbetjening&sp=all&pid=167981

Så har du et billigt mediecenter.
08. maj 2010 - 21:44 #8
Ping [2] ?
Avatar billede frem-ad Professor
26. maj 2010 - 08:50 #9
Hvad bliver det til???