Avatar billede laje3 Nybegynder
01. maj 2010 - 09:13 Der er 1 kommentar

Komplekst VLOOKUP og index i Excel

Hej,

Jeg er lidt lost i denne problemstilling.

Jeg har en Excel tabel. I kolonne A er 5 rækker i en tabel. I kolonne A kan man vælge en værdi fra en liste (25 værdier). I kolonne B skal være en VLOOKUP, men ikke en helt almindelig en. Den skal være betinget af værdien i Celle A6. A6 har "liste 2". Hvis man har valgt "A" på liste 2 i Celle A6 får man lookup værdien fra kolonne 3 (i en anden tabel), Hvis man har valgt "B" på liste 2 i Celle A6 får man lookup værdien fra kolonne 4 o.s.v. (værdierne hentes bare på en af de andre tabs).
For at gøre det hele værre, så findes der også en liste 3 i celle A7. afhængigt af hvad man har valgt her, skal Excel lave lookup på vidt forskellige områder.

Kan godt se at formuleringen ikke er super, men har beskrevet det så godt jeg kan!

Mange hilsner
Laje
Avatar billede excelent Ekspert
01. maj 2010 - 18:43 #1
Prøv send filen, eller et eks.