Avatar billede theman1234 Nybegynder
29. april 2010 - 16:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Larmende grafikkort

Hej experten.
Jeg har lige købt et ati radeon hd 5670.
Det virker også fint, men problemet er bare at køløren på grafikkortet larmer rigtig meget. Jeg har prøvet med ati overdrive at skrue fan speeden ned, fra 50% til 40%. Så kommer den til at larme mindre men jeg er bare bange for om grafikkortet så skulle overophede.

så mit spørgsmål er: er det en fejl i køleren på grafikkortet eller er det meningen. Hvis det er meningen og jeg skruer ned på 40% fan speed, vil mit grafikkort så overophede.

p.s grafikkort producenten er xfx
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
29. april 2010 - 17:04 #1
Nu skal jeg passe på med at kritisere Ati kort, men jeg købte selv en radeon x1900xt, og den larmede som en støvsuger ligeså snart man skulle spille.Jeg løste det ved at montere en Zahlman køler, som var langt mere effektiv, mine ram lå på 102 grader, og efter zahlmanen kom på faldt de til 75 grader.
Men som sagt jeg ved ikke om ati kort bare generalt larmer meget, eller det kun er nogen af dem.
Jeg vælger en GeForce næste gang.
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2010 - 17:54 #2
Review af kortet:

"On the downside is the weak and noisy cooling system."

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd5670_13.html#sect0
Avatar billede besle Nybegynder
29. april 2010 - 20:22 #3
#2 Tro mig, de helt nye Nvidia´s grafikkort (470, 480) Larmer mere end hvis du støvsuger.

Ontopic: Du har vidst bare fået et larmende kort, uheldigvis, men er larmen ikke til at leve med?
Avatar billede besle Nybegynder
29. april 2010 - 20:25 #4
mente self #1
Avatar billede theman1234 Nybegynder
29. april 2010 - 22:28 #5
Men i tror så ikke at mit grafikkort brænder sammen hvis jeg skruer ned på 40% fan speed i ati overdrive instillingen
Avatar billede besle Nybegynder
30. april 2010 - 01:49 #6
Installer en GPU temperature måler, og check hcad temperaturen siger hvis du gør
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 07:39 #7
Nogle af disse programmer til at styre fan hastigheder, har også alarmer på sensorerne, så de giver alarm, hvis varme overstiger den temperatur, man har valgt som max temp.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 07:42 #8
Min søn har et program på sin pc, som jeg mener hedder Core Center.
I dette kan du justere for hvornår alarmen skal gå.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
12. august 2010 - 17:29 #9
tak alle sammer
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2010 - 22:27 #10
velbekomme: Løsning?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
14. august 2010 - 18:41 #11
fandt ud af at jeg kunne afbalancere grafikkortets køler ved at lave nogen hotkeys som sætter grafikkortets blæser på 40% styrke som også dæmper den og på auto