Avatar billede Poke_Dewgong Nybegynder
27. april 2010 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbning af .txt fil

Hej

Jeg har fået tilsendt en komma seperaret fil, fra en kunde. Jeg står i dette dilemma, at jeg skal have dataen til at generere et regnskab. Hvordan åbner jeg dette?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. april 2010 - 15:22 #1
I excel. Kan ikke lige huske hvilken menu du går ind i, men du skal importere en csv fil (data eller sådan noget hedder den).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2010 - 15:23 #2
Du skal vel have dem ind i et regneark. Afhængig af hvilket regneark du bruger, skal du i fil->Åbnen eller Fil->Importer, og henviser til tekstfilen, oplyser importguiden at det er en kommasepereret fil - og så skulle du gerne have data i hver sin kolonne i regnearket
Avatar billede falster Ekspert
27. april 2010 - 15:52 #3
Eller - i en kopi af filen:

Søg erstat alle kommaer med semikolon.
Omdøb filem til [navn].csv.

Dobbeltklik på den
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. maj 2010 - 12:49 #4
Er det for meget forlangt med lidt response?
Avatar billede Poke_Dewgong Nybegynder
23. august 2010 - 15:10 #5
Tusind tak. Det virkede næsten da, ved godt det er lidt sent, at jeg besvare, men bedre sent, end aldrig.