Avatar billede martin_moth Mester
23. april 2010 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lire logo op - hvilken software?

jeg har i mit firma startet en lille hygge-cykelklub.

Vores logo er en forkortelse af vores navn : CÅC

Jeg har selv overvejet et logo som dette:

www.martin.moth-lund.dk/upload/logo.bmp

Men det skal lires lidt op - nogle der ved om der findes noget software (hvilket), der kan få min ovenstående blyantstegning til at have samme stil som dette:

http://www.tourniquet.net/_images/media/wallpapers/tqt_logoCHROME_800_600.jpg (tilpas liret med chrom og 3D effekt og skygger osv)

Eller skal man være ekspert og have brugt et eller andet grafikprogram i årtier, for at det kan lykkedes?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
23. april 2010 - 19:06 #1
Til dit sidste spørgsmål : JA !
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
24. april 2010 - 12:22 #2
Photoshop ...

Men Photoshop koster selvfølgelig penge, og måske lidt overkill at investere i det for at lave ét logo.

Hvis du får adgang til det, så er her et par tutorials:
http://www.photoshop-dragon.com/Tutorials/Text_Effects/Chrome_Text.htm
http://www.spoono.com/photoshop/tutorials/tutorial.php?id=21
http://www.eyesondesign.net/pshop/chrometext/chrometext.htm
Avatar billede clb92 Nybegynder
25. april 2010 - 02:42 #3
Jeg er i gang med at peppe det op i et 3D program. Så kan du selv bedømme om det virker okay, og evnt. fortælle om noget skal rettes...

Jeg forventer at være færdig søndag...
Avatar billede clb92 Nybegynder
25. april 2010 - 02:44 #4
PS.  Grunden til, at det tager så lang tid er, at min stor stationære pc mangler en strømforsyning, så jeg arbejder på min 4½ år gamle bærbar...

:(
Avatar billede martin_moth Mester
26. april 2010 - 09:41 #5
Lyder spængende ( ikke det med din manglende strømforsyning, men det med logoet :)
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. april 2010 - 10:10 #6
Det blev desværre ikke så spændende som jeg havde håbet... :(

Jeg forsøger igen...
Avatar billede martin_moth Mester
26. april 2010 - 12:47 #7
Jeg forhøjer naturligvis til 200 hvis der kommer noget jeg rent faktisk kan bruge.

Hvilket program bruger du - hvis jeg evt. selv skal arbejde videre på det?
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. april 2010 - 16:14 #8
Jeg bruger Google Sketchup 7 Free (Gratis). Nemt at lære :)

Gider du sende mig en PM med din email, så sender jeg logoet, og du kan tjekke om det er brugbart.
Avatar billede martin_moth Mester
28. april 2010 - 09:25 #9
PM sendt. Google sketchup installeret, så jeg er klar til at kikke videre på det du har lavet
Avatar billede martin_moth Mester
01. maj 2010 - 12:23 #10
clb92 - læg et svar
Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2010 - 12:03 #11
lukker