Avatar billede spoonrider Praktikant
20. april 2010 - 22:14 Der er 4 kommentarer

Min computer fryser

Jeg har en ny Acer Extensa E464 med windows 7 home premium. Når den har kørt i nogle timer, eller efter/i mens jeg spiller eller arbejder med billeder, eller bare skriver i word, sætter cursoren sig fast, spiller jeg musik stopper det, og jeg bliver nødt til at reset den og starte forfra.

Den har været hos Acer 2 gange, hvor der den første gang ikke blev gjort noget (det virkede i hvert fald ikke) anden gang skiftede de grafikkortet, og nu 3 måneder efter begynder den igen.

I går geninstallerede jeg den på ny, uden alle de forskellige Acer programmer. Den står altså nu rå, med Windows Office 2007 installeret, avg virus, Mozilla Firefox, picasa 3,6, Google Earth og skype. Og så Battlefield: Bad company 2.

Min plan er, at jeg smider den efter Acer igen. Så skal den hele vejen til Tyskland, de skal kigge på den, og 3 uger efter har jeg den igen. Og så virker den sikkert ikke.

Findes der et program som jeg kan kører for at finde ud af om det er ramblokken der er deffekt, eller noget andet?

Hvad skal jeg ellers gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2010 - 22:20 #1
Du skal bare have en ny eller pengene tilbage.
Du er oppe på 3 rep. forsøg nu og så har du ret til at kræve en ny vare eller pengene tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2010 - 22:25 #2
Test af ram kan du gøre med Memtest86.
Hvad med temperaturen på pc?
Kommer problemer kun efter et stykke tid, eller er de der fra start af?
Hent Siw standalone, som kan se hvad din temp er, samt en masse andre ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2010 - 22:26 #3
Åhh ny pc. Ja john har ret, det skal du ikke rode mere med.
Avatar billede spoonrider Praktikant
22. april 2014 - 13:31 #4
dit svar skal have point.