Avatar billede Erik_B Nybegynder
20. april 2010 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mere end 5 personer på irc chat med samme ip

Hej eksperter.
Jeg er ikke nogen computer ørn!

Jeg bor sammen med 11 andre og deler en internet forbindelse. Vi har hver vores trådløse computer, men kun en opkobling med samme ip.

Problemet er at vi ofte er mere end 5 personer på den samme irc kanal. Når nummer 6 kommer på bliver vi alle "smidt" af.Vi klarer problemet ved at sige til hver andre hvilken irc kanal vi er på, men det er lidt "bøvlet", da vi ikke sidder i samme rum.
Vi har skrevet til de par irc kanaler vi benytter, men de ønsker ikke at lade flere end 5 med samme ip få adgang.

Kunne man f.eks. via proxy overstige de 5 tilladte adgange fra samme ip?
Vi er villige til at betale for en proxy løsning, hvis det er det der skal til.

Er der nogen der har en løsning af vores problem?

Håber i kan komme med gode forslag.

Med venlig hilsen
Erik_B
Avatar billede Six Nybegynder
20. april 2010 - 17:22 #1
Er det Quakenet ?
Avatar billede Six Nybegynder
21. april 2010 - 01:34 #2
Ok - intet svar :D

Men, hvis det er quakenet - skal i søge om at få Trust, da de ikke tillader mere end 5 clones eller kloner fra samme ip. Dette er for at undgå Irc flooding osv.

Du kan læse mere om Trust her:
http://quakenet.org/faq/faq.php?c=128

Jeg kunne forestille mig at problemstillingen er den samme, hvis det er et andet irc netværk der benyttes, så kan det selvfølgelig hedde noget andet, men man skal sikkert søge om at få lov til at have mere end 5 på, på samme tid.
Avatar billede Erik_B Nybegynder
21. april 2010 - 06:44 #3
Nej Det er ikke Guakenet. Det er en amarikansk spilleside, hvor det er deres spil der spilles
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 19:13 #4
Ja, I kan godt bruge en proxy, da den vil give dem der bruger proxyen en anden IP.

Proxyer kan dog være implementeret på alle mulige måder.

Jeg anbefaler Relakks som er en VPN service. Den gør at i kan lede alt den trafik i vil gennem en maskine i Sverige.

Se https://www.relakks.com/

Fra 3,75 EUR / måned.