Avatar billede bigzer Nybegynder
19. april 2010 - 17:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram fejl...Blå skærm

Jeg har 2x2gb corsair dominater pc2-8500 og 2x1gb corsair xms pc2-8500 i min computer men en gang imellem får jeg blå skærm. Hvis jeg fjerner de 2x1gb kører den fejlfrit.

Hvad skyldes det og kan jeg få dem til at kører sammen fejlfrit?
Avatar billede bigzer Nybegynder
19. april 2010 - 18:00 #1
Det skal lige siges at de 2x2gb også hedder xms2 den eneste forskel er de hedder dominater og har nogle fancy køleribbe :-) Jeg kører windows 7
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
19. april 2010 - 19:54 #2
Blå skærm er en virus som kommer fra hjemme sider. Rigtig hedder den BlueScreen Of Death. Den han kun fjernes hvis du sender den til reperation.
Gå ind på http://jmobley123.files.wordpress.com/2008/10/blue-screen-of-death1.jpg    ER det sådan din computer ser ud?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
19. april 2010 - 20:56 #3
Blue Screen of Death er ikke en virus,det kan konne af mange ting,men i dit telfælde er det nok ramfejl,det skal helst være samme størelse blokke der sidder i,prøv at skifte de to en gb blokke ud med en to gb blok af samme mærke som de to andre så tror jeg du slipper for blå skærm.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
20. april 2010 - 14:47 #4
BlueScreen er en rigtig nok en fejl, men man kan lige så godt kalde det en slags virus, for den kommer fra en side eller en fil.
Avatar billede No_way Nybegynder
20. april 2010 - 16:05 #5
Hej bigzer, problemet kan også være fordi timingen eller voltages ikke er ens på de RAM du har. Det er der nogle bundkort der ikke kan håndtere, det kan du evt. ændre/sætte op i BIOS (den billige løsning) eller du kan finde et nyt par RAM klodser nøjagtig magen til dem du har.
Avatar billede bigzer Nybegynder
20. april 2010 - 17:56 #6
Tak for dit indlæg :-) mener du at hvis det ene par ram er f.eks. 5-5-5-12 og det andet 5-5-5-18 så kan jeg sætte det til at begge kører 5-5-5-12 eller er jeg gal på den? Hvad hedder den option i bios jeg skal ændre på?
Avatar billede bigzer Nybegynder
20. april 2010 - 17:57 #7
Det er en fejlrapport fra windows ikke en virus til dem der er i tvivl....og ramne virker fint hver for sig :-)
Avatar billede No_way Nybegynder
21. april 2010 - 08:32 #8
Hej bigzer, ja præcis (start evt. med 5-5-5-18 først) du kan bruge programmet CPU-Z for at finde ud af hvilken timing dine RAM køre. Nu skriver du ikke hvilken BIOS/bundkort du har, men hvis du kender BIOS og dens opbygning kan du forholdsvis nemt finde det sted hvor du sætter timingen, normalt under "DRAM CONFIGURATION".

Hvis du tillige køre en form for OC (overclocking) som standard på din maskine, f.eks. i form af en hurtigere FSB så er det min oplevelse, at timing og voltage på RAM'en skal være korrekt sat op.

Der står lidt i denne artikel om emnet http://www.pcworld.dk/art/6974?page=2
Avatar billede bigzer Nybegynder
21. april 2010 - 09:19 #9
Ok tak for det jeg forsøger at sætte timingen og se om det løser det :-)