Avatar billede ronrondk Nybegynder
19. april 2010 - 14:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installering af software på ekstern HD??

Jeg synes efterhånden at harddisken i min bærbare bliver fyldt for hurtigt op (250gb) da jeg bruger nogle ret tunge programmer til musik osv. Jeg har selvfølgelig overvejet at smide en større HD i men kom til at tænke på om det er muligt at installere programmer på en ekstern HD og stadig have deres ikoner på skrivebordet eller i "rocketdock", således at jeg kan køre programmerne som normalt blot harddisken er sat til computeren????
Avatar billede ronrondk Nybegynder
19. april 2010 - 14:39 #1
PS. jeg kører windows 7.
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2010 - 14:51 #2
du kan evt. lave ThinApp pakker (http://www.vmware.com/products/thinapp/). Hermed pakketérer du dine programmet i én exe (eller msi)-fil, som kan ligge på dit eksterne drev. Herefter er der frit valg hvor du ønsker at ligge dine data (musikfiler, billeder m.m.)
19. april 2010 - 19:43 #3
Jeg vil dog hellerer anbefale at du FLYTTER dine egne (musik) DATA til den externe HD og lader PROGRAMMER ligge i 'fred' på den faste/indbyggede Harddisk.
Avatar billede ronrondk Nybegynder
19. april 2010 - 20:57 #4
Problemet er at jeg i forvejen har minimalt forbrug på den interne til data, musik osv... Det er programmerne der tager alt pladsen.. Men hvis det ikke er en god løsning med ekstern HD så må jeg nok hellere investere i en større intern :)
19. april 2010 - 21:10 #5
Har du virkelig PROGRAMMER >200Gb ?

---

Opryd med ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

(Den bør give 'lidt' ...)
CCleaner - Værktøjer - "Systemgendannelse" - Slet en del/alle systemgendannelsespunkter ...
Avatar billede ronrondk Nybegynder
19. april 2010 - 22:35 #6
karise_larry: ja altså dvs at selve programmerne (software instrumenter) fylder jo ikke det vilde men det er lydbankerne til de forskellige instrumenter der fylder alt fra 1-65gb og det tærer sgu hurtigt på en 250gb HD :-D

Men vil da lige prøve at ta et kig på de ting du foreslår :-)
20. april 2010 - 06:46 #7
Nå ja - selvfølgelig... Jeg har selv (=min søn) rumsteret med den slags lydsamples...

---

Husk også Defragmentering, når du har 'kastet' rundt med en del data...
21. januar 2011 - 06:41 #8
(Er du stadig igang ???)
Avatar billede ronrondk Nybegynder
27. januar 2011 - 09:33 #9
Hej igen, jeg må jo beklage at jeg ikke har reageret på denne tråd. Min løsning blev i den sidste ende at jeg købte en ny intern 500gb hd (som også allerede er mere end fuld).

Men tak for alle forslag :)
27. januar 2011 - 18:16 #10
Ping...
(Jeg lægger hermed et [svar]...)