Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. april 2010 - 10:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst på Vista Home Premium

Sidder med en HP Dv7 hvor WiFi ikke vil logge på trådløst. Den skriver at der er begrænset eller ingen forbindelse, og får ikke nogen IP fra trådløs router.
Trådløst netkort har været fjernet og geninstalleret, men uden held. Den alm. LAN forbindelse virker fint.

Jeg ved at pc'en var ved at installere Windows opdateringer, da ejerne ved en fejl, loggede den ene profil af, for at logge på med den anden profil. Da de gjorde det skrev Windows "logger af", og det blev den ved med, og efter 2 timer hvor intet skete, fik maskinen "knappen"....:-)

Nu har jeg fået opdateret maskinen via kabel, men den vil ikke logge på via WiFi. Kan se i loggen at der er noget NetworkAccessProtection og hvis jeg vil lave en ipconfig /release, får jeg af vide man skal have admin. rettigheder for at udføre denne handling. Begge brugerprofiler ER admin. på maskinen.

Jeg har disablet UAC, men dette har heller ikke hjulpet noget.

Nogen idéer?

For jeg er ved at løbe tør her....:-)

Kunne selvfølgelig bare re-installerer maskinen, men syntes det er for nemt, for sådan et "lille" problem!

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. april 2010 - 11:29 #1
En lille update.....

Har lige haft maskinen logget på et ikke sikret trådløst netværk, og det gik uden problemer??

Mit eget netværk kører WPA med AES kryptering. Har 3 Win7 maskiner på, og 2 arbejds-pc'er med Win XP, og de kører alle uden problemer.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. april 2010 - 11:42 #2
Problemet løst!
Ændrede opsætning i router (TDC Box) til at køre både WPA og WPA2 og nu er den på.......fatter ikke hvorfor, men det skal man nok ikke bekymre sig så meget om....:-)