Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
18. april 2010 - 07:43 Der er 12 kommentarer

Black Armor NAS 110 ikke fundet på netværket

Jeg har erhvervet mig en Black Armor NAS 110 Netværksharddisk. Jeg ved den virker, eftersom når jeg tilslutter den direkte til pc'en, så har jeg adgang til den. Men når jeg tilslutter den min router, en Zyxel 2602HW-D1A, ja så har jeg ikke adgang til min Black Armor NAS 110 på netværket. Jeg har læst lidt op på at åbne porte m.m. i routeren, men det har ikke hjulpet mig. Kan i hjælpe mig med evt. noget opsætning på routeren så jeg kan få adgang til min NAS? Styresystemet er Windows Vista 64bit.
Avatar billede asa77 Nybegynder
24. april 2010 - 19:15 #1
Jeg står med samme problem. Her du fundet en løsning?
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
24. april 2010 - 20:34 #2
Nej, desværre. Jeg har endda været igennem support hos Seagate uden succes. Jeg er dog næsten sikker på at NAS'en virker som den skal, men at der er problemer med at få hul igennem routeren. Har du osse en Zyxel router fra Fullrate, asa77?
Avatar billede asa77 Nybegynder
25. april 2010 - 01:12 #3
Så har jeg fået hul igennem.

Jeg satte NAS'en til routeren og så trykkede jeg på reset-knappen på routeren.

Her efter brugte jeg den setup wizzard som kommer når man har resettet Zyxel routeren.

Derefter fandt den NAS'en og det hele virker nu. :o)

Jeg ved ikke om du har prøvet det?
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
25. april 2010 - 06:43 #4
Det vil jeg da prøve. Kom den setup wizzard automatisk, og hvad gjorde du ved den?

Dog er det sådan, at jeg har været igennem noget lignende, endda sammen med Fullrate Support. NAS'en er på "client list" i routeren, men den er ikke på listen i Black Armor Discovery. Der står: "No server found on your network".

Nå, jeg gør et forsøg.
Avatar billede asa77 Nybegynder
25. april 2010 - 11:29 #5
Min var ikke med på "client list" i starten. Da resettede routeren, kom den på og kom på listen i Blackarmor Discovery.

Setup wizzard kommer automatisk, når du logger ind første gang efter du har resettet routeren.

Håber det virker
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
25. april 2010 - 12:22 #6
Det lyder som om vi ikke har haft det samme problem, da min NAS jo netop er på "Client list". Så om der er noget andet som laver ballade, ved jeg ikke. Så nu er jeg i tvivl om jeg resetter routeren.
Avatar billede HelgeBR Nybegynder
25. april 2010 - 13:39 #7
Hej.
Jeg har samme problem med en NAS 220 og ZyXEL P-2602HW-D1A (fra Telenor).
Jeg har opdateret NAS'en med den seneste version af firmware, det har givet nogle forbedringer.
På routeren kan jeg i "client list" se NAS'en dog kun med IP adresse. Den har ikke noget host name. I Blackarmor Discovery kan jeg ikke se NAS'en (hverken på Windows 7 eller MacOS 10) - no server found.
På Windows kunne jeg dog godt connected et netværksdrev til NAS'en. Det er ikke lykkedes med MacOS. Efter jeg opdaterede firmwaren så kan jeg se NAS'en som en computer i Windows Explorer. Jeg kan også komme til de forskellige folders på NAS'en. Spørgsmålet er, om man har brug fro Discovery på Windows?
Jeg kan godt komme i kontakt med NAS'en via Internet Explorer (skriv blot IP adressen).
Jeg har ikke lyst til at resette routeren, da den får sin konfiguration fra Telenor.
Håber det måske kan hjælpe lidt? Jeg hører også gerne om andre råd, specielt hvad angår MacOS.
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
25. april 2010 - 19:19 #8
Lyder spændende, HelgeBR.

Hvordan opdaterede du firmwaren, før at være i kontakt med NAS'en?

Når jeg klikker: Start>Netværk>Netværk og delingscenter>Vis hele kortet, så ser jeg et Black Armor ikon, men det er ikke noget jeg kan bruge til noget. Jeg har hverken adgang gennem Discovery eler Explorer. Men jeg har heller ikke opdateret firmwaren endnu. Så skriv endelig hvordan det gøres.
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
28. april 2010 - 20:18 #9
Lige en update fra mig.

Jeg har opdateret firmwaren. Det gav ikke noget.
Jeg har "resettet" routeren, faktisk flere gange. Hvorfor? Jo, efter at jeg resetter routeren, får jeg faktisk adgang til min NAS, men desværre kun i få minutter. Så den er gal med routeren, jeg ved bare ikke hvad, og Fullrate support kan ikke finde på mere. Så det er muligt at jeg køber en anden router, så Fullrate routeren bare bliver en "bridge". Vi ser. Men hvis der er nogen som har et foreslag til en eller enden magisk setting i min Zyxel router, så skriv endelig. Men det skal være godt.
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
29. april 2010 - 19:39 #10
Så er der hul igennem!!!!!!!!!!!!!!!!!

En vens, ven, en it-ekspert, som endda er arbejdsløs, klarede den. Først satte jeg min NAS direkte til computeren, gik ind i opsæningen på NAS'en, slog DHCP fra, og gav den en statisk ip-adresse, og bom, så var den der. Nu kører det bare. Problemet? Dårlig software i routeren ifølge eksperten, og det er han vidst ikke alene om.

Håber det kan hjælpe andre med en NAS og Zyxel P2602HW som ikke rigtigt kan sammen.
Avatar billede Casjoh Nybegynder
10. maj 2010 - 18:57 #11
Jeg glad for at høre det lykkedes! Så er der håb forude :)

Hvordan har it-eksperten helt præcist gjort. Jeg kan ikke få kontakt til min NAS, selvom om jeg sætter den direkte til computeren? Hvilken IP adresse har han brugt?
Avatar billede Kofoed-Larsen Nybegynder
14. maj 2010 - 10:01 #12
Det med at få kontakt til NAS'en ved at sætte den direkte til pc'en virkede bare. Osse før jeg fik hjælp. Så derfor kunne jeg med den medfølgende software, Black Armor Discovery, gå ind i NAS'ens opsætning og give den en statisk ip-adresse.