Avatar billede albertgf Nybegynder
17. april 2010 - 11:35 Der er 5 kommentarer

Flytter til NYC

Hej Eksperten

Står og skal flytte til NY snart - har fundet lejlighed osv.

Men omkring visum - min far har et Amerikansk Pas der er gyldigt - og også et "Social Security Number"

Kan jeg få visum nemmere gennem hans pas?

Jeg er 17?

Og har tænkt mig at bosætte mig der i 10+ år?

....
Avatar billede store-morten Ekspert
17. april 2010 - 12:52 #1
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 13:46 #2
ja, det er meget nemmere hvis din far hjælper dig med hans eget pas. det heder fammiliesamenføring
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2010 - 21:20 #3
Der er forskellige muligheder:
- Visa Waiver giver dig mulighed for at være der 3 måneder og snuse til det
- hvis din arbejdsgiver har mulighed for at ansøge om H1B visa
- hvis du skal studere er der specielel visa for dette
- når din far er amerikansk statsborger og du er under 21 år kan der ansøges om green card i kategori IR (hvilket er en god kategori, da der ikke er backlog)

Under alle omstændigheder bør du søge assistance hos fag folk. Det er ikke msåting hvad der skal udfyldes af papir.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. maj 2010 - 20:17 #4
Tror 'albertgf' er flyttet til NY ;-)
Avatar billede albertgf Nybegynder
10. oktober 2010 - 00:58 #5
Nej - men flybiletterne er da bestilt..

Og har da også modtaget et fuldt amerikansk statsborgerskab og et pas!