Avatar billede KSN Mester
16. april 2010 - 21:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Streame musik og film fra computer

Hejsa.

Jeg overvejer at købe Samsung HT-BD1252 hjemmebiografsystem, de skriver dette på hjemmesiden.

"Hjemmebiosystemet er forbedret med tilslutning til trådløst netværk, og med funktionen PC Streaming kan du se film og afspille musik fra din pc"

Hvad skal jeg bruge for at få dette til at virke med min bærbare computer oghvordan sættes det op?
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 22:06 #1
Ja jeg ville nu slå koldt vand i blodet og undersøge det lidt nærmere inden jeg købte. Mig bekendt er det noget temmelig drilsk noget at sende film i HD kvalitet igennem trådløst netværk. Et er hvad de skriver et andet er hvor godt det virker med subtitles osv og Kvali film.
Men vil mene det de snakker om er man køber en USB-adapter til Wi-Fi som ekstra tilbehør og tilkobler denne din trådløse router og så laver du en mappe du deler fra din pc over netværk o i denne ligger du film, musik ...
Avatar billede justrace Novice
17. april 2010 - 00:06 #3
Som kimtheman er inde på, så er WiFi IKKe godt nok til HD-streaming. Der SKAL et kabel til.
Avatar billede kimtheman Novice
17. april 2010 - 00:14 #4
Ved ikke justrace om du ved om det ville kunne lykkes med noget alla det her

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-pl/netpl50/netdldhp-343.html

Hvor man suser det igennem stikkontakt osv.
Avatar billede justrace Novice
17. april 2010 - 00:24 #5
Mener at have læst de skulle virke, men man skal være sikker på det kører på samme sikring, da signalet ikke kan hoppe over på en anden fase, da el-måleren blokerer.
Avatar billede kimtheman Novice
17. april 2010 - 00:26 #6
ja var nu også mere til mig selv (thi hi) da jeg leger med tanken om at køre igennem kontakt til en Nas server..Men den tråd opretter jeg selv.
Avatar billede Naddo Nybegynder
17. april 2010 - 06:37 #7
En lille oplysning..

hjemme hos os har vi en:

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-P4600/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail

Et meget stort minus ved denne er at det som skal streammes skal ligge på roden af C:/ hvilket er pænt nederen.

Ved ikke om den i snakker om køre på samme måde eller om problemet kan løses må en eller anden måde.

men jeg ville undersøge hvordan den virker angående så noget hvis det var mig :)
Avatar billede KSN Mester
17. april 2010 - 09:20 #8
Tak for de mange svar ind til nu. Jeg tænker faktisk lidt at det jeg streamer for det meste er youtube og den funktion har jeg jo egentlig i det led-tv jeg har tænkt mig at købe. Så det var måske en dum tråd at oprette :)