Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
16. april 2010 - 09:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværk

Hej

Jeg har en windows vista maskine hvor jeg ikke kan få Internettet til at virke på. Jeg har problemer både på trådløs og LAN forbindelsen.
Jeg kan godt oprette forbindelse til routeren men kun lokalt. den får ikke en IP adresse derfra. Jeg har prøvet at sætte IP'en fast også, men der kommer stadigvæk ikke hul igennem..
Det skal lige siges, at fra de andre computere i huset er der god nok forbindelse.
Jeg har prøvet at opdatere netkortet med den nyeste driver, men ser ikke ud til at løse problemet..

nogle der har en ide til hvad der kan være galt..?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. april 2010 - 09:39 #1
Jeg faldt over en vejledning til løsning af et Vista problem med at få ip adresser fra dhcp-servere i visse routere.

Men allerførst, når du angiver en statisk ip-adresse huisker du så at angive gateway og dns-adresse?

Følgende er på eget ansvar og du skal redigere i registreringsdatabasen. Check Microsoft Knowledge Base:
322756 Sådan sikkerhedskopieres og gendannes registreringsdatabasen.

Du kan måske løse problemet selv ved at deaktivere DHCP-parameteren BROADCAST i Windows Vista. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:

1. Klik på Start , skriv regedit i boksen Start søgning, og klik derefter på regedit på listen Programmer.
Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Fortsæt
Find og klik derefter på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
I denne sti i registreringsdatabasen skal du klikke på den (GUID)-undernøgle, som svarer til den netværksadapter, der er sluttet til netværket.
3. Peg på Ny i menuen Rediger, og klik derefter på DWORD-værdi (32-bit).

4. Skriv DhcpConnEnableBcastFlagToggle i feltet Ny værdi nr. 1, og tryk derefter på ENTER.
5. Højreklik på DhcpConnEnableBcastFlagToggle, og klik derefter på Rediger.
6. Skriv 1 i feltet Værdidata, og klik derefter på OK.
7. Luk Registreringseditor.
Når du angiver denne registreringsdatabasenøgle til 1, forsøger Windows Vista først at hente en IP-adresse ved hjælp af parameteren BROADCAST i DHCP-registreringspakker. Hvis dette ikke lykkes, forsøger Windows Vista at hente en IP-adresse uden parameteren BROADCAST i DHCP-registreringspakker.
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
16. april 2010 - 10:27 #2
Hej

Ja jeg giver den også gateway og dns adresser, når jeg sætter den statisk.. men det hjælper ikke rigtig.
Jeg ved ikke om jeg skal til at lege i registrerings databasen. for hvad jeg kan se hjælper det kun på dhcp. og når det heller ikke virker med statisk, så kan jeg ikke se det skulle løse problemet..
Det er også på 2 forskellige routere jeg har prøvet nu, men med samme resultat.
Det skal siges, at den har virket for 14 dage siden, men der må være gjort et eller andet, siden den ikke vil nu.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. april 2010 - 10:49 #3
Ok.

For at opridse, din browser virker fordi du kan administrere din router fra din vista?

Bruger du din routers ip-adresse som DNS eller bruger du din internet udbyders?

Har du checket vistaen med eks. malwarebytes.org Malwarebytes' Anti-Malware?

Åben en command-prompt som administrator

skriv:
ping -a 195.137.194.128

resulterer det i følgende laves der korrekt navne opslag:

"Pinger dr.dk [195.137.194.128] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout."

Hvis ikke prøv at ryd dns-cachen stadig i command-prompt

ipconfig /flushdns

opdater cache

ipconfig /registerdns

prøv
ping -a 195.137.194.128
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
16. april 2010 - 11:16 #4
Min browser virker ikke... jeg administrerer routeren fra en anden pc.. PC får ikke en ip. kun den der standard 169.xx.xx.xx

Når jeg sætter IP'en fast, bruger min routers DNS. (ligesom på de andre computere, hvor det virker fint)

Jeg har ikke tjekket malware osv.. der ligger AVG på den, og ikke noget farligt deri... hvis du har andre scannere jeg skal prøve. kender du en god en..?

Jeg kan ikke pinge, når jeg ikke får en ip adresse..
Jeg kan godt prøve at pinge hvis jeg sætter fast IP... skal jeg det..?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. april 2010 - 11:36 #5
Du skal prøve ping, hvor du angiver statisk ipadresse.
Din browser virker vel når du har angivet en statisk adresse? Og så kan du da administrere routeren fra Vistaen ikke?

Jeg synes bestemt du skulle hente Malwarebytes' Anti-Malware og udfører en hurtig scanning. Scanneren er gratis

http://www.spywarefri.dk/software/malwarebytes-anti-malware-free/

Dit problem med manglende ip-adresse lyder altså meget som hvad der løses i #1.
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
16. april 2010 - 12:10 #6
Prøver lige #1

Hvordan finder jeg ud af følgende
"I denne sti i registreringsdatabasen skal du klikke på den (GUID)-undernøgle, som svarer til den netværksadapter, der er sluttet til netværket"
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. april 2010 - 12:23 #7
#6 vender lige tilbage.
#5 har du prøvet forslagene og hvad er resultaterne?
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
16. april 2010 - 12:43 #8
Har prøvet at pinge nu, men får timeout... også efter flushdns..
men har også lige prøvet om jeg kan tilgå routeren via explorer.
det kan jeg ikke. heller ikke selvom jeg har sat fast ip.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. april 2010 - 13:27 #9
Det er ok med timeout til 195, det der er relevant er at dr.dk bliver opløst via dns opslag.

ping -a 195.137.194.128
Pinger dr.dk [195.137.194.128] med 32 byte data:
Anmodning fik timeout.

Sker det?

Når du har statisk ip adresse hvad bruger du så som vistaen s adresse? Hvad er routerens interne ip-adresse? Opretter du den korrekte undernetmaske?

Kan du pinge routerens ip-adresse når du kører statisk?

Få hentet malwarebytes fra en af dine andre pc'er og kør den på vistaen.

#6 ang GUID har jeg ikke en enkel løsning på, men hvis du angiver statisk ip-adresse eks. 10.1.1.12 på lanadapteren så kan du identificere GUID'en ved at åbne de enkelte GUID'er under Interfaces og finde den statisk oprettede IPAddress.
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
17. april 2010 - 13:57 #10
Så kom jeg lige på den igen...

Jeg kan ikke pinge
ping -a 195.137.194.128
Pinger dr.dk [195.137.194.128] med 32 byte data:
Anmodning fik timeout

der skriver den følgende
ping -a 195.137.194.128
Pinger med 32 byte data:
Anmodning fik timeout

men jeg kan godt pinge min router.. der går den fint igennem.. med svar og det hele.

malware har jeg scannet med, men der var ikke noget.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. april 2010 - 15:37 #11
Hmm har du prøvet Opera eller Firefox som browser istedet din Internet Explorer (IE)?

Når du prøver at åbne IE hvad sker der så? Hvad står der i eventloggen?

Prøv tracert i en cmd-session

tracert 195.41.46.251

Sporer rute til smtp.mail.dk [195.41.46.251]
over et maksimum af 30 hop:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    43 ms    44 ms    44 ms  xxxx.skyline.elro.dk [xx.xx.xx.x]
  3    46 ms    59 ms    60 ms  ge1-0-27.ar2.taa.cph.ngdc.net [83.221.128.46]
  4    50 ms    49 ms    50 ms  ge1-1.cr1.taa.cph.ngdc.net [217.116.255.63]
  5    55 ms    49 ms    50 ms  te2-3.boanxc7.dk.ip.tdc.net [62.242.207.121]
  6    54 ms    59 ms    90 ms  gi4-8.d03a.opa.tdch.dk [193.88.13.250]
  7    52 ms    60 ms    54 ms  smtp.mail.dk [195.41.46.251]
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. april 2010 - 16:19 #12
#6 GUID

Ved ikke lige med Vista, men nu checkede jeg lige min XP. Prøv at køre netværksdiagnosticering fra Systemoplysniner

Start\alle programmer\tilbehør\systemværktøjer\systemoplysninger og klik på menuen Funktioner

Når diagnoseprogrammet er kørt, kan GUID'en ses under SettingID
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
19. april 2010 - 10:21 #13
på en tracert får jeg bare følgende:

Rute spores til "Fi over et maksimum af 30 hop
  1  Sendefejl: kode 1231

Sporing fuldført

Jeg har lige lavet en ipconfig, og jeg kan se den ikke skriver en ip ud for standard gateway. selvom jeg har sat en fast.

Jeg har også udført den guide du skrev tidligere, men det hjælper tilsydeladende ikke.
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
17. september 2010 - 07:14 #14
Lukker.... fandt aldrig en løsning, så den blev geninstalleret