Avatar billede TreToEn Nybegynder
16. april 2010 - 08:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Låsning af indsat objekt mod udskrivning

Hej.

Kan du hjælpe mig med at sikre, at et indsat objekt (en pdf. fil) ikke kan udskrives.

Forklaring: Jeg har indsat en pdf. fil i excel og vil gerne forhindre, at den udskrives. Dvs. at den kun kan åbnes og læses på computeren, men intet andet.

Skal den evt. indsættes som noget andet?
16. april 2010 - 08:45 #1
Den slags låsning på PDF filen skal du lave med en PDF writer, som f.eks. den fra Adobe.

Når filen åbnes er den ude af Excel og Excel kan IKKE styre den længere, det er derfor op til opsætningen i PDF filen.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
16. april 2010 - 10:10 #2
Ok,
Jeg har været inde i egenskaber på et pdf.dokument og jeg kan se at udskrivning er tilladt, men kan ikke lige se hvordan jeg kan administere de rettigheder. Ved du hvordan?
16. april 2010 - 10:33 #3
Det gøres når PDF dokumentet gemmes - mere præcis kan jeg ikke komme det.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
16. april 2010 - 10:40 #4
Jeg benytter en pdf. writer. Er det ved konvateringen til pdf. du mener eller er det efter konvateringen?
16. april 2010 - 13:26 #5
Prøv lidt søgning på beskyttelse af PDF http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=pdf+print+protection&meta=&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a906cfcd598c990e

Du vil så også se, hvor mange gratis værktøjer der findes til at fjere beskyttelsen igen