Avatar billede con-fused Nybegynder
15. april 2010 - 13:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

cCleaner og de avancerede indstillinger

cCleaner har jo nogle avancerede indstillinger, som giver en advarsel, hvis man markerer dem.

Så det har jeg ladet være med.

Men:
Kan man gøre det alligevel?

Hvad sker der egentlig?

Ja, nu har jeg ikke lyst til at slette en hel masse, som ikke skulle have været slettet!

Så, måske er det ikke smart at ændre på standard-indstillingerne -
Eller hvad siger I på Eksperten.dk?
Avatar billede Vandreren Novice
15. april 2010 - 14:13 #1
Jeg er ikke klar over hvilke indstillinger, du specifikt refererer til, men hvad enten det drejer sig om et styresystem eller et program, så gælder det at jo flere standardindstillinger der benyttes, jo dårligere er det tilpasset brugerens særlige behov.

Før du ændrer nogen indstillinger, så giv dig selv tid til at lære at forstå hvad ændringerne vil indebære.

Og tag altid backup af uerstattelige filer. :)
Avatar billede con-fused Nybegynder
15. april 2010 - 14:33 #2
De felter, som giver en advarsel, og som jeg derfor ikke har markeret er:

Menu orden case
Statusfelt påmindelse cache
Vindue størrelse/placerings cache
Bruger assistents historie
Rens ledig plads

Ved ikke helt hvad der menes, og det må vel betyde at man ikke skal "pille", når der kommer en advarsel.
Avatar billede falster Ekspert
15. april 2010 - 14:42 #3
De 4 øverste er - groft sagt - at du sletter noget, som Windows automatisk har husket, at du har gjort.

Den 5 siger vel sig selv.

Nærmere her:
http://docs.piriform.com/ccleaner/ccleaner-rules/windows-tab/advanced-windows-files
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 15:11 #4
hvis du er lidt nervøs ved ccleaner kan du bruge advanced systenscare free i stedet for - der er restore i hvis det går galt.
det er iobit der laver den og den er på dansk og gratis - husk at opdatere inden brug

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

m.v.h
Avatar billede con-fused Nybegynder
15. april 2010 - 15:14 #5
Tak for de fine forklaringer til jer alle
15. april 2010 - 19:44 #6
Også guide herfra ->
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Er dog ikke helt opdateret...)

Bemærk også [Værktøjer] - [Opstart] - Der kan du disable/fjern elementer i din opstart. Let og elegant...
Avatar billede con-fused Nybegynder
16. april 2010 - 05:55 #7
Takker. Flere som vil have points? Så kom med et svar, da.