Avatar billede aburami Nybegynder
15. april 2010 - 08:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion

Jeg sidder og har fikset en søgefunktion sammen.
Den virker fin og er glad for den :-).
Men når man søger, bliver man redirectet til en ny side. På den nye sider står der : Du søgte på (Søgeord)
Det gør der uanset om den finder søgeresultatet, eller ej.
Er der evt nogle der kan fortælle mig hvad jeg gør hvis jeg vil have den til at sige den ikke fandt noget der matchet til det søgeord eller på normal dansk, en fejl ved søgning?
På forhånd tak.
Avatar billede Syska Mester
15. april 2010 - 12:17 #1
Hej,

asp.net ?

Du har jo have noget logik bagved, hvor du kan se om der blev returneret nogen resultater ... hvis der ikke gjorde det, så kan du jo udskrive noget andet tekst ...

Jeg kan ikke helt sætte mig ind i problemstillingen ...

mvh
Avatar billede aburami Nybegynder
15. april 2010 - 12:42 #2
Ja asp.net
Sådan som det kører nu, er at man indtaster noget i søgefeltet, som bliver smidt over på en anden side.
Det eneste jeg vil, er bare at hvis den ikke finder hvad der bliver indtastet, skal man få fejl.

protected void søgbtn_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        //Her nedenunder ses min søgfunktion bygget op i en usercontrol.
        //Når man indtaster et søgeord, skal den tage det og 'smide' det over  på Searchresult.aspx
        Response.Redirect("~/Searchresult.aspx?Keyword=" + søg.Text);
        {

            try
            {
                string search = søg.Text;

                Response.Redirect("~/Searchresult.aspx?Keyword="");
            }

            catch (Exception)
            {
                string search = søg.Text;

                string fejl = "Det findes desværre ikke i vores database.";
                Response.Redirect("~/Searchresult.aspx?Fejl=" + fejl + "&Keyword=");
            }
Avatar billede aburami Nybegynder
15. april 2010 - 13:09 #3
Jeg fandt ud af det, men smid et svar hvis du vil have points :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. april 2010 - 13:38 #4
Håber ikke jeg generer alt for meget, men jeg lever lidt efter mantraen "Fight bad code" og må nok sige at din kode (pattern/ catch) + spørgsmål kontra de referencer du har på din webside måske godt kunne trænge til lidt basal forståelse.

Mit råd til dig er at poste endnu flere spørgsmål og generel kodeforståelse her på Eksperten :)
Avatar billede Syska Mester
15. april 2010 - 13:55 #5
Skal ik' have point, men vil nok give janus_007 ret :-)

mvh
Avatar billede aburami Nybegynder
08. januar 2011 - 21:58 #6
closed