Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 23:52 Der er 3 kommentarer

Hvordan får jeg "video billede"-ikon tilbage på min bærbar

Hej,

Håber nogen kan hjælpe mig med et lille problem.
Mine videoer filer (mp4, avi med mere) plejer som regel at vise et billede taget fra filmen som sit icon i windows 7. Men her fornylig har jeg opdaget at nye video filer jeg lægger ind på min computer ikke får denne smarte icon. I stedet bliver der vist standard iconet som fortæller fx at det er en avi-film. Det synes jeg lidt er irriterende da det så tager længere tid at finde den fil jeg gerne vil se. Har prøvet 'Vis avancerede systemindstillinger' => => 'Vis miniature i stedet for ikoner' men det virker ikke.

Mit spørgsmål er derfor. Hvordan kan jeg få "video billede"-iconet igen.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 07:48 #1
ved det ikke men prøv i kontrolpanel - mappeindstillinger - vis -fjern hak i vis altid ikoner, aldrig minaturer

virker måske først efter genstart

m.v.h
Avatar billede thov Forsker
17. april 2010 - 16:24 #2
Prøv at de-aktivere/gen-aktivere funktionen.
Tryk <flag><R> (virker som Start->kør) og skriv CMD i tekstfeltet.
I DOS-vinduet skriver du først:

regsvr32 /u shmedia.dll efterfulgt af <enter>
derefter:
regsvr32 shmedia.dll efterfulgt af <enter>

Afslut med EXIT
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
24. april 2010 - 12:48 #3
I mappen, hvor du har videoerne liggende, der leder du efter et ikon oppe i retning af højre hjørne, hvor der er en pil nedad.

Når du kører musen henover pilen, så kommer der en pop-up, hvor der står "Flere indstillinger".

Klik på pilen og vælg mellemstore, store eller ekstra store ikoner og voila, så har du en lille video-thumbnail igen.