Avatar billede varmeskud Praktikant
14. april 2010 - 07:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lav en mappe med adgangs kode på

Hej

Jeg vil høre om nogen kunne beskrive hvordan jeg laver en mappe med kode på min bærbar med windows 7 home.

Vil gerne have en mappe liggende på skrivebord, og for at kunne åbne den. Skal der på en eller anden måde komme en boks op og spørge efter en adgangs kode for at kunne se indholdet af mappen (primært word og excel filer der er i mappen)

Der er intet krav om et super sikker adgangs system til mappen da det er en privat bærbar. Men da folk tit låner den til internet surfin. Vil jeg gerne spærre en smugle for nogle bestemte filer.
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. april 2010 - 08:05 #1
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. april 2010 - 08:08 #2
Denne her så jeg lige at nogen syntes er god.

http://www.fspro.net/folder-password-protection.html
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 08:17 #3
du kan også bare lave mappen som en zip eller rar fil med password på

brug winrar

http://www.rarlab.com/download.htm

m.v.h
Avatar billede Claus Mester
14. april 2010 - 08:30 #4
Eller du kan aktivere den indbyggede gæstekonto i Windows. Den vil deaktivere adgang til dit C drev samt systemfiler samt ændringer på din computer. På den måde sikre du også dit system.

For at opnå fuld sikkerhed anbefales det, at du også tilknytter en adgangskode til din egen konto.

Du kan læse her hvordan du aktivere/deaktivere kontoen http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Turn-the-guest-account-on-or-off.

Og her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Protect-your-computer-with-a-password hvordan du tilknytter kode til din konto, hvis du ikke ved det i forvejen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. april 2010 - 11:48 #5
Mange tak for jeres indlæg. Jeg ville lige kigge lidt sener i dag på jeres link.

Men mit behov er, at jeg har min bærbar som jeg bruger. Og så når kammeraterne lige surfer på den når den er fremme. Så vil jeg ikke have de skal kunne kigge de filer da der er privat data i dem.
Men det er for bøvlet, at jeg skal skifte mellem min administrator konto, og så en gæste konto/bruger på bærbar. Og desværre også for bøvlet, at skulle pakke til rar eller zip fil, når man ændre i filerne. Eller kan man blot åbne rar/zip filen, og så ændre i dokumenterne og trykke gem. Og så blot lukke rar/zip filen, uden man skal ompakke den igen? for så er det jo nemt nok?
Avatar billede folk2003 Nybegynder
14. april 2010 - 13:31 #6
Her er et gratisprogram - og meget effektivt.
http://www.fspro.net/my-lockbox/
Det er let at sætte op.
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. april 2010 - 23:55 #7
folk2003
Det virker nemt og godt.
Eneste problem er, at hver gang man har været inden i mappen. Så skal man ind og "lock" den igen.
Nogen der ved hvordan den selv "lock" når man lukker eller går ud af mappen?

Gæstekonto er desværre ikke hvad jeg søger.

zip eller rar fil med password kan jeg ikke finde ud af at indstille.
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
24. april 2010 - 12:52 #8
Kan Kontrolpanel->Forældrekontrol ikke klare opgaven?
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. april 2010 - 22:49 #9
MRKnitram
Hvad jeg lige kan se. Så vil der være kode på pc hver gang jeg starter den op.
Det ønsker jeg ikke der skal være.

folk2003
Ligger du et svar
Avatar billede folk2003 Nybegynder
08. maj 2010 - 10:44 #10
Her er svaret