Avatar billede navajo Nybegynder
08. april 2010 - 18:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slettede filer på NAS server

Hejsa..

Ved en fejl er en mappe på familiens NAS server (en QNAP 209II) blevet slettet.

Mappen er ikke i Network Recycle Bin.
Jeg har forsøgt med recovery tools som PC Inspector men de fleste kan ikke forbinde til et netværks drev..

Nogen der har en ide til en løsning?
Avatar billede CCodam Nybegynder
08. april 2010 - 19:41 #1
NAS bokse er desværre ikke så sjove at lege med når det kommer til Data Recovery :/

Diskene skal under alle omstændigheder ud og sammen sættes i en computer, hvor man så kan vælge at starte op på en linux disk og den vej igennem lave recovery, dette er dog kun for avancerede brugere.

Jeg vil anbefale dig at prøve DiskInternals forslag:
http://www.diskinternals.com/nas-recovery/

Altså sætte de 2 diske til en computer, og forsøge dig med programmet DiskInternals Uneraser, der gerne skulle kunne genkende det Linux Raid system du har haft kørende i NAS boksen.
Programmet kan prøves gratis, og du kan derved se om det er muligt, det skal dog købes, ønsker man at genskabe data.
Avatar billede navajo Nybegynder
16. april 2010 - 14:57 #2
Det lykkedes desværre ikke 100%
Fandt lidt over halvdelen af filerne..

Tak for hjælpen :D