Avatar billede jlemming Nybegynder
07. april 2010 - 21:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

læs/brug samme tabel flere gange

Hej

Jeg har en form(main), hvor der indsat en anden form(frm_aktivit) i en fane, som bruger en tabel(aktivit),

i form(main) er der en anden fane hvor jeg har indsat en form(qu_aktivit) som er en queries.

Altså 2 faner med hver deres form, men som bruger samme tabel.

Problem er så at når jeg prøver at åbene en af dem, melder den fejl, at tabellen er i brug i forvejen.

Hvad gør jeg? kan man ikke bruge samme tabel flere gange?

på forhånd tak, jacob
Avatar billede mugs Novice
07. april 2010 - 22:41 #1
Et gæt er, at dine poster ikke er låste. Prøv i formularenegenskaberne at sætte postlåse til redigeret post
Avatar billede jlemming Nybegynder
08. april 2010 - 00:16 #2
Det hjalp ikke, nærmere bestemt er det når jeg bruger min queries form to gange.

Fejl: The Table is already opened exclusively by another user, or it is already open trough the user interface...

Jeg går ud at du mener: i properties(queries form),data, locked = yes

?
Avatar billede jlemming Nybegynder
08. april 2010 - 11:04 #3
Min problem er også, at også at jeg ikke kan tilføje nye records i form tabel, når min queries form er indsat.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 13:04 #4
Der er nok buffere (recordset 'another user') i brug!

Måske er det muligt at anvende frm_aktiv som datakilde i form qu_aktiv - sql select kan skrives i egenskabsarket. (uprøvet)
Avatar billede jlemming Nybegynder
13. april 2010 - 22:45 #5
Lukker