Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 11:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Explorer 7 kan ikke vise png billeder/ikoner.

i stedet for at vise et billede eller ikon viser explorer 7 et rød kryds, så vidt jeg har kunne finde ud af er det kun .png den ikke kan vise. Har ikke problemet i FF.
Har prøvet flere af de løsninger som jeg fandt på google, men ingen virkede.
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 13:03 #1
Pngfix har ikke noget med det at gøre, et rødt kryds betyder at billedet ikke er på den sti som der henvises til, pngfix gør blot at man kan se transparente billeder i IE6.

Nå du kan se det som admin men ikke som default kan du sammenligne den sti til billedet og se hvorfor det ikke virker, husk at IE er meget følsom over for store og små bokstaver som sak passe sammen mellem sit og billede navn.
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 12:16 #3
Tak jeg har lige prøvet en pngfix, den virkede ikke.
Men kom også lige i tanke om at fejle får jeg kun som Default bruge, hvis jeg logger ind som administrator er alting fint.??
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 13:04 #4
Pngfix har ikke noget med det at gøre, et rødt kryds betyder at billedet ikke er på den sti som der henvises til, pngfix gør blot at man kan se transparente billeder i IE6.

Nå du kan se det som admin men ikke som default kan du sammenligne den sti til billedet og se hvorfor det ikke virker, husk at IE er meget følsom over for store og små bokstaver som sak passe sammen mellem sit og billede navn.
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 13:05 #5
Ok 2 gang var lige i overkanten... det beklager jeg.
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 13:14 #6
Hvorfor for jeg så et rødt kryds i øverste højre hjørne på f.eks www.jp.dk (grønt jp logo) i IE7 og ikke i FF, og jeg gør det kun på nogle maskiner.
Hvis min default bruge bliver lavet om til admin, virker det.
Hvis han så bliver lavet tilbage igen, så for jeg et rødt kryds igen.
Det hele er sgu lidt underligt.!!
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2010 - 13:16 #7
?? Microsofts forundelige verden.
Det virker da du er indlogged som admin?? Hvorfor hved jeg ej
Indstilling i IE måske ellers kigge på http://social.msdn.microsoft.com/Search/en-US?query=pngfix&ac=8
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 13:38 #8
Det er vist et andet pngfix som skal bruges, et som virker i windows, men hvilken version er det du? ellers prøv at kikke her
http://www.winhelponline.com/articles/202/1/PNG-images-are-not-displayed-on-Web-sites-in-Internet-Explorer.html
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 13:37 #9
Er logget ind som default.!

Hvis jeg højre klikker på et .png billede (der viser et rødt kryds) i IE og sige egenskaber, vil der stå ud for "type" ukendt.

Hvis jeg lave det samme nummer i FF (viser billedet korrekt) vil der ud for "type" stå .png

ergo har det vel noget at gøre med at IE ikke kan fortolke png billeder..
Men hvorfor og hvordan kan jeg slet ikke dreje.

Per-olof: det link er sgu lidt hardcore for mig. :)
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 14:09 #10
Zips: det var lige præcis det link jeg brugte, som ikke virkede.
Prøve at rode lidt med IE indstilliger og ser om det virker.
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 14:36 #11
Jeg ved stadig ikke hvilken windows du bruger, men her er et andet link med lidt info om det http://support.microsoft.com/kb/283807
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 14:42 #12
Undskyld, jeg bruger windows xp pro.
øøøh svare fra IE7 nu,,,ingen af jeres avatar bliver vist. Der er bare røde krydser i stedet for.?
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2010 - 15:05 #13
Prøv at følge denne vejledning http://idea15.wordpress.com/2009/06/17/fixing-the-png-bug-in-ie7/

Jeg ved godt den er til vista, men virker sikkert også til XP Pro da det er Quicktime som kunne lave den fejl.
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 15:35 #14
damn, det var sgu ellers et godt bud, men det virkede ikke. Har faktisk helt slettet quicktime uden effekt.
Var for sjov inde på google maps, der er det bare røde krydser over det hele.
Tor jeg begynder at slette programmer fra en ende af, indtil det begynder at virke.
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 16:42 #15
til min skræk opdagede jeg at ved at afinstaller quicktime, gik min administrator profil også helt i selvsving. Nu kunne den heller ikke vise png filer.

Jeg installedere Quicktime igen, virkede stadig ikke. Først da jeg fyrede denne reg fil http://www.winhelponline.com/articles/202/1/PNG-images-are-not-displayed-on-Web-sites-in-Internet-Explorer.html
virkede det igen som administrator.

Virker stadig ikke som default bruger, og der kan jeg heller ikke få lov til at fyre en .reg fil af.

Ved snart ikke hvad jeg skla gøre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2010 - 21:14 #16
under defalult bruger skal reg filen køres som administrator, ved at højreklikke på filen.
Avatar billede den33 Nybegynder
31. marts 2010 - 23:36 #17
ja, men så vidt jeg husker er den funktion kun i vista og opefter.
Jeg har den i hvertil fald ikke.
Avatar billede den33 Nybegynder
06. april 2010 - 10:51 #18
John_stigers: du har ret, jeg burde kunne køre den som "kør som administrator" men den funktion få jeg ikke når jeg højre klikker. Men når jeg prøver at flette, får jeg en fejl ".....systemet eller en anden proces har åbne nøgler" ved ikke lige hvad det er.?

Har smidt nogle billeder op fra google maps, så man kan se hvad problemt er.

http://i160.photobucket.com/albums/t173/denmyos/maps.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t173/denmyos/satellit.jpg

Sådan ser det også ud på andre websites, med .png billeder.
Avatar billede den33 Nybegynder
14. april 2010 - 09:36 #19
Jeg har ikke fundet en løsning, indtil videre har jeg installeret IE8, og det gav som ventet nogle andre problemer.
Men det løste de røde krydser.

Men kom med nogle svar så i kan få point.:)
Avatar billede den33 Nybegynder
21. maj 2010 - 12:27 #20
Lukket