Avatar billede experten Nybegynder
31. marts 2010 - 00:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Aldi computer - god til prisen?

Hej.
Jeg har kigget lidt på den computer Aldi reklamerer med. Er der nogen der har erfaringer med medion? Og er computeren stærk nok til at blive brugt som gaming-maskine?

AMD PhenomTM II X4 925 Quad Core Processor 2,8 GHz, 8 MB Total Cache
ATI RadeonTM HD5670 DirectX® 11 grafik med 1024 MB GDDR5 hukommelse en D-Sub VGA, DVI en HDMI tilslutning (understøtter HDCP)
Kæmpestor 1,5 TB (1500 GB) S-ATA harddisk til mere end 300.000 musiknumre eller fotos. Ved 4 MB pr. foto eller 4 MB pr. titel
Kæmpestor 4 GB (4096 MB)1 DDR3 SDRAM Dual Channel Memory
DVD/CD-brænder med multiformat2 understøtter alle populære DVD/CD-standarder, incl. Dual Layer DVD-R og DVD+R
Energibesparende Samsung DDR3 Green
ntegreret WLAN3 IEEE 802.11 n-Standard med op til 300 MBit/s, IEEE 802.11 b/g kompatibel. Fuld ydelse kræver en IEEE 802.11 n router (medfølger ikke), 300 MBit/s brutto, netto maks. 75 MBit/s
Netværkskort Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
eSATA-stik til tilslutning af eksterne SATA-enheder
8-kanal High Definition Audio4
PS/2 Tastatur og optisk USB mus
Masser af tilslutningsmuligheder
Gigantisk softwarepakke (OEM-versioner) med Windows® 7 Home Premium og meget mere

På forhånd tak
Avatar billede JArndal Nybegynder
31. marts 2010 - 00:29 #1
det er en fremragende maskine, men om den er god til prisen, er svært at vurdere, eftersom du ikke har skrevet prisen ;)
Avatar billede JArndal Nybegynder
31. marts 2010 - 00:31 #2
snusede mig frem til prisen på aldi.dk: 4499,-

Jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud. :)
Avatar billede kimtheman Novice
31. marts 2010 - 00:57 #3
Der er en side her hvor du kan se lidt af test på grafik kort http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Har prøvet en del computere fra Aldi og må sige jeg ikke synes de har ydet det bedste i samspil med det bundkort der har siddet i.

Men ellers ser processoren jo fin ud og det samme med ram og grafikkortet (Hvis det er det på rank 28, på ovenstående side der linkes til).

Så vil sige delene fejler ikke noget synes bare ikke ydelsen har været så god på dem jeg har haft i hænderne.

Men vil også sige jeg tvivler på du finder en computer med samme indmad inkl. software til den pris.

Så enten skal du tage chancen og købe ellers ligge nogle flere kr. og købe andensteds. Men måske andre har nogle erfaringer?

Mulige steder at købe kunne være:

1. http://www.topdata.dk/

2. http://www.mm-vision.dk/
Avatar billede sabihna Nybegynder
31. marts 2010 - 00:56 #4
Hvis du primært skal bruge den til spil er grafikkortet nok for svagt. Hvis ikke det er de nyeste spil eller en høj opløsning kan det sikkert gå. Opgradering med et bedre kort kan give problemer hvis ikke strømforsyningen er stor nok og det kan også blive svært med garenti hvis du selv pille ved maskinen. Medion/Aldi har tidligere haft problemer med deres support, nogle der ved om det stadig er tilfældet?
Avatar billede experten Nybegynder
02. april 2010 - 11:46 #5
Nåå... Jeg tog chancen og købte computeren.
Indtil videre har jeg et godt indtryk af den. har kørt nogle spil på den i højeste indstillinger, og det går nogenlunde.
Og den larmer overhovedet ikke, så det er et plus ;o)

men måske der er nogen der kan hjælpe mig med et nyt problem;
kan jeg installere 64bit win 7 på computeren?
blev lidt overrasket da jeg så den kørte 32 bit :-/
Avatar billede sabihna Nybegynder
02. april 2010 - 12:09 #6
Ja og nej, du har jo så brug for et helt nyt sæt 64 bit drivere. Hvis ikke der er med på en dvd eller kan downloades kan det blive meget svært at få den til at kører godt.

Hvis maskinen har en recovery partision eller reinstall dvd koster det jo kun tid at forsøge hvis du har en Win 7 64 bit.
Avatar billede dennidillerbob Nybegynder
15. november 2010 - 09:28 #7
tænk mig at købe denne her bærbar
hey gutter.. jeg tænkt at købe denne her bærbar.. er den okay til game fx...

http://www.aldi.medion.com/md98390/dk/?refPage=aldi
Avatar billede JArndal Nybegynder
15. november 2010 - 16:09 #8
ja, men har du overvejet at oprette et nyt spørgsmål i stedet for? :)
Avatar billede kimtheman Novice
15. november 2010 - 19:28 #9
Ja og få lukket nogle af dine spørgsmål måske og afgivet point?
Avatar billede imma Forsker
31. marts 2011 - 21:48 #10
sgu super mega mærkeligt at det ikke er windows 7 64 bit
Avatar billede experten Nybegynder
27. oktober 2011 - 15:15 #11
undskyld seeeent svar :(
Avatar billede kimtheman Novice
27. oktober 2011 - 18:47 #12
Uhmmm ingen der var kommet med en brugbar kommentar, siden du tager point selv?