Avatar billede ravnborg Nybegynder
30. marts 2010 - 23:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med Do While

Jeg har følgende Do While sætning. Den kører igennem som den skal, men når den kommer til EOF af rs6 melder den fejl.

Hvordan får jeg den til at stoppe ved rs6.eof, hvis det ikke er sådan her. Den stopper som den skal hvis jeg fjerner "and rs3a("id") = rs6("bruger_id")"

do while not rs6.EOF and rs3a("id") = rs6("bruger_id")

rs6.movenext
loop
Avatar billede softspot Forsker
31. marts 2010 - 00:08 #1
Du kan lade være med at referere til en potentiel tom række i do while-betingelsen og rykke den betingelse ind i løkken:

do while not rs6.EOF
  if rs3a("id") = rs6("bruger_id") then
    ' Hvis id'erne bliver ens, så afslut løkken...
    exit do
  end if

  rs6.movenext
loop
Avatar billede ravnborg Nybegynder
05. april 2010 - 00:36 #2
Har nu fået det til at virke, med hjælp fra dit forslag :-)

Opret bare et svar.

Lige en anden lille ting. Hvordan får du sat den blå ramme ind i din kommentar??
Avatar billede softspot Forsker
05. april 2010 - 00:47 #3
Velbekomme :-)

Jeg benytter BB-codes hvor koden er div (start og sluttags) i kantede paranteser (som BB-codes nu engang er :-)).
Avatar billede softspot Forsker
05. april 2010 - 01:11 #4
Tak for point :)