Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. marts 2010 - 12:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på MSN

Hej eksperter

Jeg har haft problemer med min MSN. Jeg ville derfor uinstallere den først, men jeg kunne ikke finde den gennem "add/remove programs".
Derfor downloadede jeg ZapMessenger. Med den kunne jeg godt.

Nu har jeg installeret den igen og den virker fint, bortset fra en lille ting: Jeg kan ikke logge på.

Den siger:
Det lykkedes ikke at logge på MSN Messenger, fordi tjenesten midlertidig ikke er tilgængelig. Prøv igen senere.
Fejlkode: 80040154

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede phm1970 Mester
30. marts 2010 - 12:07 #1
Det mest almindelige er at Microsoft laver en eller anden form for vedligeholdelse på lige netop den msn server. I langt de fleste tilfælde vil du kunne logge på senere....
Husk også på at ikke alle messenger brugere logger på den samme server, derfor kan nogen godt være på og andre ikke.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. marts 2010 - 12:14 #2
Er du sikker på det? Hvorfor skriver de ikke bare det istedet for "Det lykkedes ikke at logge på MSN Messenger, fordi tjenesten midlertidig ikke er.."

Det har stået i flere dage. Hvornår mener du jeg kan logge på igen?
Avatar billede phm1970 Mester
30. marts 2010 - 12:20 #3
Mhmm flere dage er ikke almindeligt :)

Jeg fandt dette via google og lyder som et forsøg værd:

1. Reregister msxml3.dll. To do so follow the steps below that are applicable to your operating system version:

1.a.Windows Vista:

  1.a.i. Click "Start," click "All Programs," click "Accessories," and then right-click "Command Prompt."
  1.a.ii. Click "Run as administrator."
  1.a.iii. If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password or click "Continue."
  1.a.iv. Type the following command, and then press ENTER:
  REGSVR32 %windir%\system32\msxml3.dll

  1.a.v. If the file can be located and is available, you receive the following message:
  DllRegisterServer succeeded in C:\Windows\System32\msxml3.dll is succeeded.

  1.a.vi. If this step is not successful, go to step 2.
  1.a.vii. If this step succeeds, go to step 3.

1.b. Windows XP:

  1.b.i. Click "Start," click "Run," type the following command, and then click "OK":
  REGSVR32 %windir%\system32\msxml3.dll

  1.b.ii. If the file can be located and is available, you receive the following message:
    "DllRegisterServer succeeded in C:\Windows\System32\msxml3.dll is succeeded."

  1.b.iii.If this step is not successful, go to the next step.
  1.b.iv. If this step succeeds, go to step 3.

2. Reinstall MSXML3. To do so, follow the steps below:

  2.a. Visit

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=28494391-052b-42ff-9674-f752bdca9582&displaylang=en

Microsoft Web site.
  2.b. Click the "msxml3.msi" link near the bottom of the page, and then follow the wizard to complete the installation.

3. Restart the computer, and then sign in to Windows Live Messenger again.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. marts 2010 - 12:26 #4
Det var faktisk lige den jeg også havde prøvet, men den metode virker heller ikke.
Avatar billede phm1970 Mester
30. marts 2010 - 12:37 #5
oka ... du har ikke fået ny antivirus ? pillet ved din firewall ?

hvad sker der hvis du prøver fejlfinding ?
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
30. marts 2010 - 13:34 #6
Hej,

Jeg har tidligere haft problemer med at logge på messenger pga. datoen på computeren. Prøv at tjek om datoen på Windows uret står rigtigt (husk også årstallet).

Mvh. Kristian
Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. marts 2010 - 14:20 #7
Nej, jeg har ikke pillet ved noget.

Årstallet er også korrekt.

Fejlfinding siger at 3 ting ikke er i orden.
Proxyserver
og de 2 andre kan jeg ikke lige huske.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
31. marts 2010 - 23:11 #8
Tak for jeres indsats drenge, men jeg tror at jeg formater hele computeren, og ser om det hjælper.

Jeg var også dum, at jeg havde slået systemgendannelse fra..