Avatar billede maros16 Nybegynder
29. marts 2010 - 17:24 Der er 4 kommentarer

Hjlælp æ,ø,å

Hej derude

Jeg sidder med et problem - har fået lavet en side i DW med charset "utf8" og den virker perfekt - men når jeg åbner den i Frontpage for at rette småfejl bliver æ,ø,å til mærkelige "kinesiske-tegn" - jeg kan godt ignorere dem, men når jeg så skriver (bliver det de rigtige æ,ø og å) men når siden så bliver uploadet, skifter alle de "gamle" æ,ø,å til disse "kinesiske-tegn" på samtlige sider... Hvad kan man gøre ?
Avatar billede klumpfeber Nybegynder
30. marts 2010 - 01:25 #1
Har du forsøgt at ændre til dk understøttet charset? (charset=iso-8859-1)
Avatar billede maros16 Nybegynder
30. marts 2010 - 10:25 #2
Hej
ja og nej - hvis jeg gør det ændre den alle æ,ø og å til forkerte tegn og så skal jeg begynde om... I øvrigt burde uft8 kunne vise alle tegn, da jeg også har en del østeuropæiske sætninger. Har ikke mødt problemet før - først da Frontpage kom ind i billedet?
Avatar billede dkfire Nybegynder
30. marts 2010 - 15:58 #3
klumpfeber: siden hvornår har UTF-8 ikke understøttet danske bogstaver ?
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2010 - 16:07 #4
<ole>

Frontpage blev pensioneret, lige efter vi droppede jæger/samler samfundet  ;o)

Du må ikke forvente, FP kan foretage sig noget somhelst begavet med moderne webkode. Fortsæt med at bruge DreamWeaver til at vedligeholde siden.

PS: Dit valg af tegnsæt er helt korrekt. iso-8859-1 er næsten ligeså pensioneret som Frontpage - og de facto deprecated. Nutiden og fremtiden tilhører Unicode, hvilket i øjeblikket betyder utf-8  =)

/mvh
</bole>