Avatar billede leif Seniormester
28. marts 2010 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Oprydning i AD

Hej,

Hvis man nu ikke har været så god til at huske at melde sine klienter ud af AD ved udskiftning osv. så ville man måske gerne rydde lidt op.

Findes der en kommando som kunne fortælle mig hvilke computer konti og/eller Brugerkonti som ikke er blevet brugt i fx. de sidste 6 måneder og som er aktive ?

Vi er oppe at køre Windows 2008R2 på alle DCer.

/Leif
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 13:16 #1
Avatar billede sten2004 Nybegynder
28. marts 2010 - 13:47 #2
Du kunne også tage et kig på ADexplorer fra sysinternals

http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963907(en-us).aspx

Man skal nok arbejde lidt med søge faciliteten men værktøjet er gratis.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
28. marts 2010 - 13:58 #3
DSquery som Henrik_svendsen #2 henviser til er rigtig fin og enkel.
Avatar billede leif Seniormester
28. marts 2010 - 17:37 #4
Smid et svar begge 2, begge svar var med til at give mig de oplysninger jeg ledte efter.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
28. marts 2010 - 17:45 #5
Ok kommer her.

Godt med spørgsmål der selv sætter en i gang. ADexplorer gav mig lidt at tænke over i forbindelse med min afsluttede domæneopgradering. Skal have kigget på de slettede AD objekter som ADexploreren åbenbarede..
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 18:29 #6
svar.
Avatar billede arnholst Nybegynder
29. marts 2010 - 21:15 #7
undskyld jeg ikke er så hurtig,men der er jo også et lille produkt fra joeware - www.joeware.net - som hedder oldcmp, hvor du angiver hvor gamle maskiner du vil finde og vupti så fjerner den dem hvis du har sat de rigtige parametre i kommandoen og tilmed får du en smart lille html log ud der viser hvilke maskiner du har fjernet (eller hvis du kører i safe mode - hvem den ville have fjernet)

Good luck
Avatar billede sten2004 Nybegynder
29. marts 2010 - 23:39 #8
#7 Nice :-) Nyt værktøjslink