Avatar billede mursejleren Nybegynder
27. marts 2010 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lag/OC-Hjælp

Hej!

Efter at jeg har rodet med parametrene i Bios, så er det som om at de spil jeg spiller "lagger" men jeg er ikke klar over om det er mit skod modem (3; Huawei E182E) eller at jeg ikke har OC'et ordentligt/lavet en fejl...
Jeg spiller COH og COD mw2

Jeg har følgende system:

MB; Gigabyte GA-EP35-DS3
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2741

CPU; Intel Q6600 2,4 Mhz.
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=29765

Ram; Kingston PC-9200 D2K2 1150 Mhz.
http://www.valueram.com/datasheets/KHX9200D2K2_2G.pdf

Gpu; Asus Nvidia GeForce 8800GT 1gb

Psu;Corsair HX520W
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=217541

Kabinet; Antec LifeStyle Solo
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=206518

OS; XP-Pro 32bit

Jeg har Oc'et således:

CPU host frequency fra 200 til 287 mhz.
System memory multiplier (spd) 4,0~
Dette medfører en stigning fra 800 til 1148 mhz.

DDR2 overvoltage crontrol +0,1V
FSB voltage crontrol +0,1V
CPU voltage crontrol fra 1,325 til 1,35V

CPU Frequency fra 2,4 til 2,58 Ghz.

Har jeg kvajet mig eller har i en god forklaring...
Hjælp!
Hilsen Ole
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 20:49 #1
Sæt BIOS tilbage til de oprindelige indstillinger.
Dem noterede du vel ned inden du ændrede?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
27. marts 2010 - 23:51 #2
Hej John!
Hvorfor skal jeg sætte dem tilbage og jo jeg noterede dem...
Hilsen Ole
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2010 - 13:23 #3
Efter at jeg har rodet med parametrene i Bios, så er det som om at de spil jeg spiller "lagger" men jeg er ikke klar over om det er mit skod modem (3; Huawei E182E) eller at jeg ikke har OC'et ordentligt/lavet en fejl...

Forstår ikke hvorfor du spørger!!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2010 - 13:29 #4
Hvis du sætter det tilbage til orig. indstillinger og det stadig lagger, er det ikke BIOS indstillingerne den er gal med.

Det er alm. fejlsøgning jeg vil have dig til.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
29. marts 2010 - 13:36 #5
Hej!
Så har jeg spilet lidt igen og ingen lag med de bios indstillinger(OC) så det må være modemet, prøvede også at sætte dem til default og det hjalp heller ikke. Det svinger meget hvornår på dagen jeg spiller og det er helt klart mellem 18-22 :( det er jo der man bruger sin PC'er mest, så det er lidt dårligt af 3. gennemsnit mpå de tidspunkter er helt nede på 56 kbps :( så ikke en gang alm. net surf køre. Vi er bare for mange på en mast.
Det er første gang jeg OC'er så jeg er helt grøn og blev i tvivl, men ser de data jeg har skrevet ellers fornuftige ud eller kan jeg "optimerer" mere...
Hilsen Ole
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 11:51 #6
Hej John!
Vil du ha point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2011 - 11:57 #7
Det er ok du beholder dem og accepterer dit eget svar.
Jeg var mildest talt ikke til megen hjælp ;)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 12:27 #8
lidt hjælp er bedre end ingen, post et svar! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2011 - 12:42 #9
ok :)