Avatar billede eeco Nybegynder
27. marts 2010 - 16:55 Der er 13 kommentarer

kan ikke komme på trådløs netværk med kode på?

Hej Eksperten..

Jeg har et problem med at komme på det trådløse netværk..

Jeg kan sagtens komme på internettet når jeg der ikke er kode på det trådløse men lige så snart jeg sætter kode på så kan jeg ikke komme på..

Når der er kode på forsøger den at godkende men den kommer ikke videre..

både min PS3 og iphone kan godt komme på når der er kode på, bare ikke den her PC..

Alt fungere fint når der er kabel til..

Nogen der har nogen ide om hvad jeg kan gøre for at komme på med kode på..?

På forhånd tak..
Avatar billede sten2004 Nybegynder
27. marts 2010 - 18:47 #1
Hmm uden kode så virker det dvs pcens wifi protokol burde være ok, hvad med nøgle konfigurationen:
Netværksgodkendelse
Datakryptering
Netværksnøgle

Bruger du windows til at konfigurer pcens trådløse netforbindelse eller bruger du et utility fra kortproducenten?
Avatar billede nfssister Forsker
28. marts 2010 - 11:05 #2
Jeg har oplevet dette 1000 gange før.
Du har højst sandsynligt WPA eller WPA2 som krypt. - Prøv at sæt den til WEP og lav en kode på 10 tal. (0-9)

Hvis det virker der, så skal du have opdateret dit netkort i din maskine.

Hvilken bærbar er det ?
Hvilken router er det ?
hvilket setup kører du med på routeren (WLAN indstillinger) ?
Avatar billede eeco Nybegynder
28. marts 2010 - 15:40 #3
Jeg kan heller ikke komme på når jeg sætter den til WEP..

Den siger: Netværket er ikke identificeret.

Jeg har en HP pavillion dv7 1115eo..

så kører jeg med en netgear router..

Ved ikke helt hvor jeg skal se hvilken setup jeg kører med..?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
28. marts 2010 - 16:26 #4
Når du har lavet koden og du så får meddelsen "Netværket er ikke identificeret" har du så prøvet at genstarte pcen? Hvis ja får du stadig fejlen?
Avatar billede nfssister Forsker
28. marts 2010 - 19:30 #5
Ind i Tilføj/fjern programmer, og fjern alt hvad der står HP Wireless ud for, specielt HP Wireless assistant.

Gå ind i enhedshåndtering og slet dit trådløse netkort...

Hent de nyeste drivere inde på HPs hjemmeside, og gå i enhedshåndtering og installere KUN driverne, ikke tryk på nogle setup.exe filer eller lign.

Har været ude for dette på mange HP'er, og følgende har hjulpet hver gang.
Avatar billede eeco Nybegynder
28. marts 2010 - 22:05 #6
Jeg kommer først hjem igen i næste weekend, så kan jeg prøve det..

Mange tak for svarene og du (nfssister) kan lige smide et svar så skal du få pointsne.. :p
Avatar billede nfssister Forsker
29. marts 2010 - 01:53 #7
Vi venter til du har fået det til at virke
Avatar billede eeco Nybegynder
14. maj 2010 - 19:45 #8
nu har jeg endelig haft tid til at se på det igen.. og det virker nu efter jeg har gjort hvad du sagde nfssister så du må meget gerne smide et svar så vi kan lukke den her..
Avatar billede Vaustino Nybegynder
03. august 2010 - 08:20 #9
Har samme problem med min HP dv6.
Nfssister, hvordan kan man installere drivere i enhedshåndtering? - hvis du kunne uddybe din #5

på forhånd tak.
Avatar billede nfssister Forsker
03. august 2010 - 09:42 #10
Højreklik på denne computer, vælg administrer. Vælg enhedshåndtering.

Så skal du finde netværk og så finde dit trådløse kort derinde. Højreklik på kortet, tryk opdatere driver og så skal du vælge at du selv vil vælge driver (den skal ikke søge) og så peger du bare på den mappe med drivere som du har hentet på nettet.

Det burde være det :)
Avatar billede Vaustino Nybegynder
07. august 2010 - 23:45 #11
Tak for respons.
Jeg har prøvet at gøre det, men den siger at mine  drivere er opdaterede?
Du skrev i #5 at man skulle slette det trådløse netværk og derefter installere driverne i enhedshåndtering, men det kan man ikke da man har slettet det trådløse netværk? Så eneste mulighed er starte exe-filen?
Avatar billede nfssister Forsker
08. august 2010 - 10:13 #12
Du sletter den i enhedshåndtering, og så trykker du på computernavnet øverst oppe, og så kan du trykke på søg efter ny hardware. Så kommer dialog-boksen frem om du vil installere enheden.
Avatar billede Vaustino Nybegynder
13. august 2010 - 16:51 #13
Det virker desværre ikke :( Andre forslag?