Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 16:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk virker på bærbar, men ikke på stationær.

Hej brugere på eksperten.dk

Det er sådan at jeg har et problem med mit netværk. Problemet er at netværket virker på min bærbar med kabel, men ikke på min stationær med kabel.

Jeg har netværk fra Dansk Bredbånd og jeg har snakket i telefon med dem, de konkluderer at der er forbindelse mellem modem og deres DNS-server.

Det er jo også korrekt, når jeg kan gå på nettet via. min bærbar, men ikke via. min stationær. Jeg har checket min stationær om virus programmet blokerer, og det gør det ikke. Jeg har checket om det er firewall, der har noget med det at gøre, men det har det heller ikke. Så jeg er løbet tør for idéer og tænkte på om der var nogle kloge hoveder, der havde nogle bud..

Hilsen,
Morten Jensen.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 16:25 #1
Har du ikke nogen som helst forbindelse, eller står der 'limited connection/begrænset forbindelse', 'ukendt netværk' eller noget andet?
Er det det samme stik du bruger til begge computere?
Hvilket styresystem har du? Har du kunnet komme på internettet på den stationære før?
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 16:33 #2
Min stationære har været på nettet i forgårs, men det forsvandt i går, og jeg har hele tiden brugt det kabel som også sidder i min stationære nu. Jeg har Vista på begge computere. Den finder netværket på min stationær, men.. den skriver kun lokalt net. Jeg mener den ikke har forbindelse til selve DNS-serveren, men er ikke sikker.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 16:39 #3
Prøv at åbne kommandoprompt og skriv:

ipconfig /release

Når den har udført den kommando:

ipconfig /renew
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 16:58 #4
Den siger jeg ikke har 'administrationsrettigheder" til at udføre kommandoen. Selvom jeg er den eneste bruger på computeren med fuld administration.

Andre muligheder?
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 17:01 #5
Find kommandoprompt, højreklik, tryk 'kør som administrator', og skriv så de to kommandoer.
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 17:09 #6
Det virker stadig ikke efter at have skrevet de to kommandoer.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 17:11 #7
Har du installeret nogle nye programmer eller andet for nyligt?
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 17:20 #8
Jeg har installeret et program der hedder ESL Wire, som er et anti-cheat program til når jeg spiller Counter-Strike. Det program tilføjede et nyt netværk ved navnet vESL LAN, men det er ikke aktiveret.
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 17:24 #9
Jeg skal måske slette det igen, for jeg bruger heller ikke rigtig det program. Måske det vil hjælpe, men nettet virkede selvom jeg havde det der ESL Wire. Det var bare fra den ene dag til den anden at den siger det ikke kan få forbindelse til DNS-server også serverens ip i parantes.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 17:30 #10
Det tror jeg er en god idé. Jeg har ikke andre idéer om hvad det kan være.
Avatar billede pactode Nybegynder
26. marts 2010 - 18:06 #11
Jeg har fået uinstalleret ESL Wire, men netværket har stadig ikke nogen forbindelse til DNS-serveren. Så jeg håber der er nogle som har nogle andre muligheder for at hjælpe med problemet.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 20:28 #12
Download/brænd og boot op på KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html prøv så at gå på nettet fra KNOPPIX, hvis det lykkes er det ikke et hardwareproblem, men et Windows problem
Avatar billede pactode Nybegynder
11. november 2011 - 19:47 #13
Lukker spørgsmålet.