Avatar billede sp3ed Nybegynder
26. marts 2010 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Nyt grafikkort

Hej forum, jeg har lig købt et nyt grafik kort og jeg kan ikke få det til at virke. Når jeg skifter mit gamle grafik kort ud med det nye er min skærm sort. Ligesom computeren var slukket. Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke. Instruktionerne for installationen er at man bare skal plugge den ind og installere driverne man få med på en cd. Men hvordan skulle man kunne gøre det når man ikke kan se noget på skærmen.

Købt grafikkort: Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-x
mere informationer: http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=0001&pid=305

gammelt grafikkort: NVIDIA GeForce 7300 LE

Computer informationer:
OS Name:    Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
Version:    6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
OS Manufacturer:    Microsoft Corporation
System Manufacturer:    HP Pavilion 061
System Type:    X86-based PC
Processor:    Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 3000 Mhz, 2 Core(s), 2 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date:    Phoenix Technologies, LTD 3.17, 0-04-2006
SMBIOS Version    2.4
Hardware Abstraction Layer:    Version = "6.0.6002.18005"
Installed Physical Memory: (RAM)    2,00 GB
Og mit power suply er 230Volt

tak på forhånd
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
26. marts 2010 - 16:33 #1
Har ingen idé om hvad der er i vejen. Men godt valg af grafik kort :D
Avatar billede justrace Novice
26. marts 2010 - 17:28 #2
Har du husket at hælde strøm på med det stik der sidder i bagenden af kortet?
Avatar billede justrace Novice
26. marts 2010 - 17:29 #3
Der sidder måske endda 2 stik.

Du skriver din strømforsyning er 230V men det er alle, men hvor mange watt er den på?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 18:13 #4
Her er hvad kortet kræver:
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
500 Watt Power Supply is required.
600 Watt Power Supply is recommended for CrossFireX™ System.
1 X 75Watt 6-pin PCI Express power connector is required.
2 X 75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required for CrossFireX™ system.
Certified power supplies are recommended. Refer to http://ati.amd.com/certifiedPSU for a list of Certified products.
1024 MB Minimum of system memory.