Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 14:55 Der er 13 kommentarer

Markedsplads

Hej

Leder efter en script, der fungerer som simpel markedsplads, hvor man kan indtaste annoncer i forskellige kategorier. Der må meget gerne være admin og søgefunktion.
Som ekstra kunne der være smilies og spamfilter.
Der må også gerne være captcha.

Det skal være gratis og virke i php5 med mysql.

Jeg har søgt på hotscript uden at finde noget rigtigt brugbart.
Avatar billede repox Seniormester
25. marts 2010 - 15:03 #1
Så efter du har søgt på hotscripts og ikke kunne finde noget du kunne bruge, så går du på eksperten.dk, opstiller nogle ønsker til nogle specifikke ting du ønsker at et markedspladssystem skal kunne? Hvad er din hensigt - håber du på at vi er bedre til at google end du er? Eller håber du på der er nogen der har tid og lyst til at lave det du har brug for?
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 15:21 #2
Nej, jeg håber på nogle har kendskab til et script, der dækker mine behov.
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 15:48 #3
Det skal lige siges, at det ikke dur med nogle af de der auction scripts, da det er sådan noget ligesom guloggratis jeg leder efter, bare ikke så advanceret.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 15:53 #4
Har du overvejet at starte med et "forum-system" ála phpBB f.eks...?
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 18:22 #5
Nej, jeg har overvejet en gæstebog, men da mine evner indenfor php er meget små, så kan jeg ikke modificerer ret meget. Jeg har nu prøvet med angora guestbook, men kunne ikke få det til at funke.
Men et forum kunne være en anden mulighed, men der må helst ikke være krav om logind for at oprette annoncer. Evt. generer kode eller selv vælge kode til senere at kunne ændre i sine annoncer. Et et forum plejer man ikke at kunne ændre eller slette indlæg.

Jeg ved ikke hvad der er det bedste at bruge. Det skal være så nemt for brugeren som muligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 18:42 #6
Det kan man i phpBB. Der ER dog brugernavn/password/login
- men det klarer systemet helt selv: Du uploader "klumpen" og starter et script, som så opretter alt der skal til af databaser, permisions osv.

Herefter kan brugere tilmelde sig, og modtage password via Email - systemet klarer det hele.
Du får en administrator adgang så du kan oprette kategorier / sub-fora.
- og stritte irriterende brugere ud :)

Prøv det - du kan altid slette det igen hvis ikke det dur.
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 19:12 #7
Jo, jeg kender til det, men det er ikke det helt rigtige. Der er fx. ikke muligt at indlæg slettes eller indaktivires automatisk efter en hvis periode.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 19:24 #8
Så må du nok trække i kodehandskerne selv : )
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. marts 2010 - 19:44 #9
ok. utroligt der ikke er noget der har lavet sådan et script.
Hvad kaldes sådan en handelsside som dba og papkassen på engelsk?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:22 #10
Arr, mon ikke der findes noget...
- prøv "classifieds"
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. marts 2010 - 20:24 #11
Det hedder "Kan ikke fåes gratis, skal købes" ?
Avatar billede repox Seniormester
25. marts 2010 - 21:30 #12
^^
Avatar billede luke2009 Nybegynder
26. marts 2010 - 15:33 #13
Ja, der er vel ikke andet at gøre end at enten købe eller lave det selv. Jeg kan ikke php men noget asp. Men slet ikke på det professionelle niveau som mange scripts er lavet. Så sådan noget som sikkerheden ville være i bund, hvis jeg skulle lave det selv.

Jeg har godt nok findet nogle markedsplads scripts, men de er næste alle lavet specifikt til bestemte varer, og dem der ikke er, var ikke brugbare for mig. Øv!
PhpBazar var det nærmeste jeg kunne komme noget jeg kunne bruge, men det kunne jeg ikke få til at virke, da der ikke var det nødvendige installeret på serveren.