Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 14:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

AVCHD/ .MTS Codec til media player 11

Kan man ikke via free download hente en CODEC der sætter mig istand til at afspille AVCHD filer med extension .MTS i Windows media player 11 på en Vista maskine?
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 14:56 #1
sharks plejer at være blandt de badste:
http://shark007.net/

Ellers hent vlcplayer. Den skulle kunne afspille ALT.
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 15:09 #2
Jeg her mest interesseret i Codec løsningen på Shark007.net.

Men kan du fortælle hvad i al verden jeg skal downloade på denne side.

Den eneste download knap jeg ser er AVS video converter.

Hvordan downloader man denne codec pack.

Er det den her
The Current release for Windows Vista and XP users is VERSION 5.6.4
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 15:14 #3
Mit spørgsmål er lidt forvirrende. Jeg prøver lige igen.

For at downloade "free codec solutions" skal man da klikke på:
The Current release for Windows Vista and XP users is VERSION 5.6.4
når jeg kører vista.
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 15:17 #4
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 15:21 #5
Den beder om adminstator password, det har jeg glemt :-(

Er der andre muligheder?
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 15:31 #6
Uden det PW kan du ikke gøre ret meget.
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 15:39 #7
Hvordan får man vista til at vise en almindelig logonbox når man starter op istedet for de logon iconer jeg ikke har brug for her - sådan noget skrammel.

Jeg bliver jo nød til lige at prøve nogle stykker af. Gad vide om der er et standard PW i vista for administrator kontoen.
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 15:42 #8
Du kan jo prøve at vælge at logge af. Så kommer der jo en logon.

Vista har ikke noget std. PW. Hvor skulle den få det fra?
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 15:55 #9
Ok. Det er jo et andet problem. Jeg har nemlig kun 4 brugere i mit logon skærmbillede hvoraf administator ikke findes.

MEN. Jeg er logget på med en acount som er administrator og IKKE standard bruger. Jeg har også succesfuldt installeret Media Player Codec Pack Lite 3.9.5. Den spurgte ikke om noget.

Kan jeg klikke på:
The Current release for Windows Vista and XP users is VERSION 5.6.4
På Shart007.net?

Jeg afinstallerer lige PCP Lite 3.9.5 imens
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 16:03 #10
Har du ikke prøvet det sidste link jeg skrev?
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 16:06 #11
Har du ikke prøvet det sidste link? Det er Vista Codec 5.4.9.5
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 16:15 #12
Jo det vil jeg mene at jeg har prøvet, men det spørger om et password jeg ikke har.

Jeg ville derfor gerne finde ud af hvorledes man downloader codec'en fra Shark007.net

Skal man klikke på:
The Current release for Windows Vista and XP users is VERSION 5.6.4
nederst på internet siden. Det ser ud til at være et link til at downloade codec'en med.

Jeg beklager at jeg ikke kan gennemskue Shark007's hjemmeside, men hvis du svarer ja, kan jeg jo bare prøve at downloade codec'en fra Shark007's hjemmeside. Jeg er måske sikkert i hus så.

Bemærk at Media player Codec Pack Lite 3.9.5 var noget jeg selv installerede inden jeg sprugte herinde. Det er afinstalleret nu. Undskyld forvirringen.

Tusind tak på forhånd.
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 16:25 #13
Det er jeg med på, men jeg skulle ikke taste noget password.

Prøv aller øverst på sharks side, er der i topbanneret et link.

Prøv det.
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 16:43 #14
Ok så er jeg helt med.

Jeg har prøvet at gå via topbanneret og slået min firewall fra m.m.

Den spørger stadig om password.

Kan vi gå en helt anden vej og vælge en helt anden codec pack.

(Enig - det er godt nok mærkeligt. Normalt bliver man da ikke spurgt om password. Jeg har installeret mange ting med den account).
Avatar billede klk Nybegynder
20. marts 2010 - 17:29 #15
Jeg lukker og slukker og opretter en ny tråd
Avatar billede DoRee Nybegynder
11. april 2010 - 15:27 #16
Jeg har lige brugt Shark007.net til Vista64... ingen problemer WMP kører perfekt nu med disse filtyper