Avatar billede biltzing Nybegynder
20. marts 2010 - 11:26 Der er 10 kommentarer

Formaterring af Acer

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg formatere min pc? Det er en Acer og jeg vil gerne have den formateret til startindstillinger da der er smuttet noget software mellem pc og diskdrev. Begge dele virker ok men snakker ikke sammen længere og håber det kan hjælpe hvis jeg formatere den. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
20. marts 2010 - 11:30 #1
Hvis du evt. har en genoprettelses CD, kan du jo bruge den? Men nogle pc'er her en indstilling i bios, der hedder typisk noget med "Fabriks Indstillinger". Ellers kan du ikke rigtigt gøre noget...

Gardevoir_DK
Avatar billede biltzing Nybegynder
20. marts 2010 - 11:32 #2
Har desværre ingen cd og har søgt på pcén efter fabriksindstillinger og det er der ik noget der hedder...
20. marts 2010 - 11:43 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/
Avatar billede pinhigh_brian Novice
20. marts 2010 - 11:46 #4
Sæt en winxp cd i maskinen, start den op og gennemfør installationen. Undervejs får du mulighed for formattering.

MEN, en formattering har jo ikke rigtigt noget med forbindelsen til drevene at gøre ?

Hvis ikke du har en cd med operativ systemet kan den købes for et par hundrede kroner rundt omkring på nettet.
20. marts 2010 - 12:04 #5
<biltzing>: (Der er mange andre lettere metoder - men i en mere passende kategori...)
Avatar billede pinhigh_brian Novice
20. marts 2010 - 18:36 #6
UPS biltzing. Du har lavet samme fejl som jeg. Forkert kategori !
Men da det nu er sket mindst 2 gange på samme dag, skal der måske rettes lidt på sitet, således at man er klar over det fra starten ?

Larry,

Ja, der er lettere metoder, men efter formattering vil det da være fedt at der er et operativt system på maskinen efterfølgende.

Så hvis maskinen skal formatteres, så er der vel ingen vej udenom ?

... selv i denne kategori :)
20. marts 2010 - 18:46 #7
Citat fra http://www.eksperten.dk/spm/opret :
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Hvad skal der ellers stå ? Så det bliver 'forstået' ?

---

Der ER andre veje; men i en mere passende kategori...
Avatar billede mchlbk Praktikant
22. marts 2010 - 00:04 #8
Er maskinen leveret med Windows på? (XP? Vista?)

Hvis ja: Prøv at klkke Start > Alle Programmer > Acer Empowering Technology > Acer eRecovery Management

Du får så mulighed for at lave en fuld gendannelse til fabriksindstillingerne.
Avatar billede biltzing Nybegynder
22. marts 2010 - 10:02 #9
Hej alle. Tak for jeres råd. Har fundet en løsning. Har lagt windows 7 påp pcen.

Nu vil jeg gerne slette mit spørgsmål, men kan ik se hvordan man skal gøre det.
Avatar billede mchlbk Praktikant
22. marts 2010 - 15:14 #10
Du sender bare et svar, som du selv accepterer. Så ved vi at problemet er løst og du får dine points igen.