Avatar billede gulerodden Nybegynder
19. marts 2010 - 10:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

computer lukker ned konstant

hej, jeg har det utroligt irriterende problem at min computer lukker ned konstant når jeg kører bare en lille smule krævende programmer, såsom spil eller photoshop/dreamweaver. i starten troede jeg det var pga. varme, men da jeg så fik den til reparation og den blev renset, sker det stadig. så tænkte på om det kunne være inde i selve vista, eller noget hardware bestemt?

også, er der nogen måde at se hvad det er der får vista til at lukke ned?

Dennis:)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
19. marts 2010 - 10:30 #1
Hej Dennis

Det er jo noget værre rod at den sådan lukker ned - men det kan stadig være varmen der er problemet, prøv at køre denne applikation og se hvad din temp ligger på: http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Mvh

Mathias
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 11:41 #2
ram fejl kunne det godt være

lav sådan en cd og test den med en klods i ad gangen - første gang der er røde tal er det klodsen der er dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

du kunne også køre en stress test af din pc hvis du kan nå det inden den lukker

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

der er et nyt program du kan køre fra alle steder du kunne prøve - læg mærke til det at det er en prøve men måske

http://www.alt-til-windows.dk/?FixWin/Reparation/Programmer/985

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2010 - 22:24 #3
gulerodden
1.920 point (1.610 ude)

13 oprettede spørgsmål, kun 2 lukkede.

Dette spørgsmål er desuden oprettet hele 3 gange.
Avatar billede glad2010 Nybegynder
20. marts 2010 - 23:25 #4
jeg tror du skal få et grundigt tjek af computeren..

lyder som et virus !!
Avatar billede gulerodden Nybegynder
22. marts 2010 - 21:49 #5
godt observeret john, jeg er primært på eksperten for at få hjælp da jeg ikke har den fornødne viden til at kunne hjælpe andre, endnu. jeg har prøvet at køre et program der tjekker temp. på hardwaren, den viste sig at være faldet med ca 15-20 grader efter rens, og efter jeg afsluttede nogle programmer der trak en del i computeren. derefter var jeg ved aministrationen på min skole for it, og spørge, der fik jeg opdateret alle drivere, og den har kørt som en drøm lige siden...

konstatering: folk herinde er geniale og drivere er vigtige:)

ps. kun 2 er lukkede fordi jeg ikke ved hvordan man tildeler point og lukker en tråd.
Avatar billede gulerodden Nybegynder
01. april 2010 - 14:41 #6
hmm folkens kan i ikke være så søde at skrive som svar sådan så jeg kan tildele point og lukke denne tråd?

endnu engang, mange tak for hjælpen, det har været utroligt at få så god respons og hjælp, og også så hurtigt:)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 16:47 #7
hvilken løsning brugte du
Avatar billede gulerodden Nybegynder
09. april 2010 - 08:45 #8
en blanding, jeg brugte monitor programmet til at finde ud af varmen, dernæst opdaterede jeg alle drivere, specielt mit grafik kort, men også bios. dernæst virkede det som en drøm:) så da du er den der gav mest hjælp siger jeg tak, og tillykke med point:)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 10:13 #9
der er generelt problemer med drivere til både ati og nvidia kort

f.eks er ati driveren befængt med den fejl at der er striber i billedet og man kan fejlagtigt tro at det skyldes varme men det er det ikke altid.

m.v.h