Avatar billede Janus27 Nybegynder
18. marts 2010 - 18:45 Der er 12 kommentarer

Homebox fra tdc

Hej...

Jeg har lige modtaget en homebox fra tdc med indbygget ruter og trådløs netværk samtidig har jeg en trådløs ruter fra d-link dir-635 da jeg før jeg fik homeboxen havde en alm. modem fra tdc, nu er mit problem at jeg ikke kan bruge min d-link, men er nød til at bruge homeboxen fra tdc, jeg har ringet til tdc og klaget over dette da det ikke er lang tid siden jeg købte min d-link, men de har ikke nogen løsning, nu vil nogen nok sige at jeg bare kan bruge boxen fra tdc, det er også rigtigt, men jeg vil gerne bruge min egen nu da jeg har betalt for den..

Er der nogen der kan hjælpe mig, eller selv står med problemer?

På forhånd tak..

Mvh Janus
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2010 - 20:26 #1
Hvorfor vil du OGSÅ bruge din egen router?
Du skal jo alligevel OGSÅ ind i Homeboxen hvis du skal åbne porte f.eks.

Jeg har selv Homebox Duo, og har ingen problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 00:27 #2
Er enig med John Steigers. Du får ikke noget nemmere netværk at opstille end Homeboxen. Og tillige det hele i en boks med kun en strømforsyning. Alt bliver konfigureret med den medfølgende cd. Nemmere kan det ikke være. Jeg har selv kasseret en router jeg har købt, og er lykkelig over at være fri for alle de bokse og strømforsyninger jeg havde med det gamle medarbejder bredbånd.
Har også home duo og er tilfreds med det.
Avatar billede Janus27 Nybegynder
19. marts 2010 - 13:34 #3
Hej John og 220661...:-)
Tak for jers svar, og i har helt ret, det er også bare den jeg bruger nu, jeg syndes bare det er for dårligt at jeg ikke kan bruge mit eget udstyr hvis det er det jeg vil, og der må være en måde at opsætte dette på...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 14:44 #4
Den router jeg havde før jeg fik homeboks havde ikke en trådløs del. Og da min ældste søn fik bærbar var vi nødt til at sætte et trådløst modem på. Vi satte simpelthen det til port nr 4, og så hen til Wan indgang på trådløs modem. Og så virkede det. Ingen specielle indstillinger skulle vi lave, så det kunne du jo også prøve. Kan ikke se der skulle ske noget ved det. Men jeg kan ikke se formålet med det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2010 - 21:57 #5
Heller ikke her.
Sælg dog den router du har nu.
Det gjorde jeg.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
22. marts 2010 - 09:22 #6
Vent med at sælge den.

Du kan evt. bruge den som Access Point, om nu du har dele i dit hus som ikke bliver dækket af din TDC router.
Avatar billede Janus27 Nybegynder
05. maj 2010 - 19:50 #7
Hej 220661..
Det kan jeg også få til at virke, den opset opsætning havde jeg jo inden jeg fik min homebox, det er ikke noget problem når der kun er en trådløs router, men nu er der to...:-)

Hej John..
Det er en mulighed jeg har overvejet, men det vil tiden vise..

Hej Smartebenny..

Hvordan opsætter jeg den til at være et access point?

Mvh Janus
Avatar billede Janus27 Nybegynder
13. juni 2010 - 16:19 #8
Hej Smartebenny

Hvordan opsætter jeg den til at være et access point?

Mvh Janus
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
13. juni 2010 - 19:49 #9
tjek routerens manual om den kan køre som access point.
Det er ikke alle der kan det !!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 20:47 #10
Jeg kan simpelthen ikke se fornuften i at du vil bruge din trådløse router, nu du har Homebox?

Der er jo ingen fordel - kun hvis du bruger den som access point fordi du har svagt signal (din modtager er langt fra Homeboxen) og derved vil bevare lidt signalstyrke.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
13. juni 2010 - 20:54 #11
#10 det er jo også det han så til sidst spørger ind til ;-)
Avatar billede proxie Nybegynder
06. juli 2010 - 21:52 #12
Du slå DHCP fra på din egen router så har du trådløs AP (Access point) . Kabling fra Homebox LAN -> egen router LAN i mellem boksene.

Alternativt kan du køre trådløst 'sammenkobling' , men det er ikke alle der kan det. Kaldes normalt 'Bridge mode' . Bemærk farten går ned med 50% i bridge mode. Det er ikke den mest 'heldige' løsning

BEMÆRK - @ alle andre
Det er meget fornuftigt køre egen hardware. Homebox er crippled Sagembox som kan sammenlignes med Telletubbies.
F.eks skal du køre seriøst server mv eller har brugt for diverse 'features' så er fan f*** handicappet med Homeboxen!!!

F.eks min egen 2500krs router har ALT hvad hjertet begærer inkl pakkestyring / prioritering!

Så nej jeg smider ikke Level1 24ports switche + en halv dyr router i haven, fordi jeg får homobox :) Ergo: jeg forstår manden!