Avatar billede kungfu Nybegynder
17. marts 2010 - 12:18 Der er 14 kommentarer

Insætte et tal i 600 poster.

Jeg skal sætte et 3-tal ind i en kolonne, tilhørende ca. 600 forskellige id. Hvordan ser en sql ud for det? Jeg har de 600 id i en tekst fil, så de er til at indsætte i sql'en.
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 12:47 #1
UPDATE YourTable SET SomeField = 123 WHERE EXISTS (SELECT ID FROM SomOtherTable)
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 12:53 #2
maybe havent understood your question.

If the text file contains the numbers (ID's) you want inserted into a table then try importing the file using the import wizard
Avatar billede kungfu Nybegynder
17. marts 2010 - 12:57 #3
Jeg kan prøve at forklare mig bedre. Jeg har ca. 20000 poster (id) i en tabel. Jeg har udvalgt ca. 600 af dem, som skal have et 3-tal i en oprettet kolonne.
Avatar billede mugs Novice
17. marts 2010 - 13:00 #4
Kør en opdateringsforespørgsel og indsæt de udvalgte poster som et kriterie. Der må  jo være en grund til at du har udvalgt dem, og derfor må de jo afvige fra alle andre poster.
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 13:41 #5
"Jeg har udvalgt ca. 600 af dem"

How have you done this?
Avatar billede kungfu Nybegynder
17. marts 2010 - 13:42 #6
mugs. Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg laver sådan én! Sorry, ikke så erfaren i databaser.
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 13:45 #7
"mugs. Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg laver sådan én! Sorry, ikke så erfaren i databaser"

Look at the comment Skrevet ons. d. 17. marts 2010 kl. 12:47:43| #1
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 15:01 #8
You say "Jeg har udvalgt ca. 600 af dem"

Can you tell us how you do this? We need to know how you find the 600 you want to update before we can give a solution
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. marts 2010 - 15:53 #9
@terry:
Et hurtigt urelevant spørgsmål: Hvorfor skriver du engelsk når du tydeligvis kan læse dansk? :b

@kongfu:
Som terry siger, så vil vi godt vide lidt mere om hvordan du har udvalgt de 600 poster, hvordan du har opbevaret dem (ligger deres ID i en simpel tekstfil?) eller lignende. :)
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 17:24 #10
"når du tydeligvis kan læse dansk?"
Er ikke det samme som skrive!
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. marts 2010 - 17:36 #11
Det går da meget godt ;)
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2010 - 17:54 #12
I'v ebeen on eksperten now for almost 9 years and almost always write in English. Writing in Danish takes far too long for me and most danes are very good to English so everyone (almost) is happy :o)
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. marts 2010 - 18:05 #13
Var også bare nysgerrig. Kender flere amerikanere og englændere der kan læse dansk men ikke skrive det. :)
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2010 - 09:19 #14
kungfu its easier for us to help if we get some feedback from you