Avatar billede sjanten22 Nybegynder
17. marts 2010 - 11:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Problemer,,

Jeg har lige installeret windows 7. Jeg havde lidt start problemer med diverse drivere til mit hardware men fik det løst.
Jeg har nu problemer når jeg sletter filer og skal tømme papirkurven. Fra jeg trykker tøm papirkurv til at den kommer med beskeden og jeg vil fjerne det permanent går der op til 30 sekunder. Det er selv om filen kun fylder 1kb. Jeg kan hellere ikke overføre filer til min externe harddisk, Som sidder i min pc. Da jeg havde windows xp virkede det fint med den externe HD som også var blevet sat i PCen..

Ellers kører win 7 perfekt. Til spil og alt andet en lige de problemer jeg har nævnt..
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 11:44 #1
havde du nu startet med denne her inden du gik i gang kunne du have undgået mange ting

men måske kan den alligevel sladre til dig

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
18. marts 2010 - 02:10 #2
jeg har kørt guiden og mit system gik rent igennem. Så den hjalp mig desværre ikke. Jeg kunne godt tænke mig et par tips som er ud over hvad jeg lige sådan umiddel godt selv kunne google mig til som f.eks. upgrade adviseren..

Har lige geninstalleret win 7 og samme problem er der med den papirkurv og den externe HD. alt andet kører perfekt..
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2010 - 08:28 #3
hvacd du har prøvet ved jeg ikke noget om med mindre du skriver det ok

men dette program syntes jeg du skal prøve nu - det kunne være det fandt fejlen uden du behøvede alt muligt

det er gratis og du kan lægge det hvor du vil og køre det derfra

http://www.alt-til-windows.dk/?FixWin/Reparation/Programmer/985

about:blank  - en prøve - det er ikke sikkert linken virker på denne her

m.v.h
Avatar billede Vandreren Novice
18. marts 2010 - 14:43 #4
Der er vel ikke tale om, at systemet har slukket for en eller flere af dine harddiske?

Når man vælger tøm papirkurv, vil Windows vente på at alle slukkede harddiske starter op igen, og det kan nogle gange tage flere sekunder.
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
20. marts 2010 - 21:47 #5
jeg har løst problemet. Altså det vil sige at jeg deaktiveret min gamle harddisk og nu har jeg intet problem med langsom reaktionstid på papirkurven elelr når jeg flytter filer til papirkurven. Hvad problemet detaljeret er ved jeg ikke, andet end at den externe harddisk er gammel og at Win 7 ikke vil acceptere den, som XP ville.. Men hvis nogen af jer evt kunne komme med en ide til løsning af problemet er de meget velkomne. jeg har meget af mine private ting på den harddisk og skal aktivere den hvergang jeg skal der ind. Dette er selvf lidt omstændigt og kunne godt tænke mig at få den til at køre sammen med de andre uden problmer. Jeg kan hellere ikke umiddelbart overføre filer til den externe fra min faste harddisk..

Til treatmenice, super god side du har sendt..Takker mange gange for det..Der er mange gode ting der jeg prøver af..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
20. marts 2010 - 22:54 #6
Opdatering. Jeg kan overføre filer fra den externe HD til den faste HD, men ikke den anden vej.. :-/
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2010 - 14:47 #7
der er kommet en nyere version 1.2

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

men der ligger mange andre spændende programmer til at tweake med herinde.
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
10. september 2010 - 21:23 #8
løst