15. marts 2010 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg gemme postfilen på netværk

Hej
Har denne ide, kan det lade sig gøre
Kører Windows Mail.
Jeg har to pcér, det er lidt forskellig hvilken jeg bruger.
Så jeg får hentet post først på den ene og så på den anden.
Jeg kunne tænke mig at den lagde postfilen på netværket.
Jeg kører med en delt lagerenhed, hvor jeg kunne lægge pst filen.
Men kan ikke finde noget i Mail programmet hvor jeg kan vælge placering.
Nogel muligheder?
Erik
15. marts 2010 - 17:44 #1
Først skriver du
"Windows Mail"
og derefter henviser til
*.PST

???

*.PST er til M$ Outlook og IKKE "Windows Mail" ...
15. marts 2010 - 18:28 #2
Ja du har ret. det er i Outlook den hedder pst
Men hvad den hedder i Windows mail HMM.
Jeg ved at man i Outlook kan vælge et sted hvor filen kan ligge.
15. marts 2010 - 18:52 #3
Kikke lidt rund på nettet og fald over dette
http://forums.techarena.in/windows-vista-mail/901460.htm
Men kan ikke vælge netværksplacering.
HMM
Avatar billede drlotto Nybegynder
15. marts 2010 - 19:03 #4
Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om du har mulighed for en IMAP konti...

Lidt info om IMAP: http://da.wikipedia.org/wiki/Imap
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. marts 2010 - 19:23 #5
Hejsa.....

Ja du kan kan godt gemme din mailfil på netværket. I Vista er der et værktøj som hedder WET, Windows Easy Tranfer eller Windows Let Overførsel. Den kan bruges til at tage backup af: Dokumenter, Billeder, Videoer, Musik, Favoritter, Windows Mail, Windows Live. Den kan endda tage backup af dine settings i f.eks Adobe og Office.

Applikationen ligger under: Start->Tilbehør->Systemværktøjer

Hvis du ikke har den installeret, kan du læse hvordan her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=734917d8-0663-4c26-89d0-2d00b632ebdb&displaylang=da

/Ulrik
17. marts 2010 - 13:09 #6
Jeg har mulighed for at læse min mail online, men det er ikke den løsning jeg søger.
Jeg vil gerne have tilgang til indbakken, som skal ligge på mit netværk. Så tilgangen til Mailen kan køres fra enten den bærebare eller den stationære maskine jeg har.
Så at jeg har en opdateret udgave af indbakken uanset hvilken maskine jeg starter.
erik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. marts 2010 - 16:43 #7
Hejsa....

Min første indskydelse er, at det nok ikke vil kunne lade sig gøre med Windows Mail! WM er en integreret del af Vista og Win7, som man så også kan bruge web-baseret som Windows Live. Så jeg vil gå ud fra at konfigurationsmulighederne er rimeligt begrænsede.

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på. At hvis Windows Mail har samme funktionalitet som f.eks din Dokument-mappe, så burde dit ønske kunne lade sig gøre.

Det jeg tænker på, er at hvis man højreklikker på ens dokument-mappe og vælger "flyt", og så vælger f.eks en netværksplacering, så går det faktisk S....godt i Vista og Win7. OG.....den ændrer også selv stien i regedit!
Så der burde faktisk være en lille mulighed for succes her....:-)

Nu ved jeg ikke om man under inst. af Windows Mail kan vælge at installere på netværkplacering, for burde det jo gå af sig selv.

Jeg prøver lige at installere den....

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. marts 2010 - 20:34 #8
Så har jeg haft den installeret, og min konklusion er, at det du gerne vil have Windows Mail til, kan ikke lade sig gøre.

Jeg forsøgte at finde noget omkring det på Technet, men uden held....

/Ulrik
18. marts 2010 - 16:34 #9
Ok tak for svaret, jeg må leve med mit problem, så maå jeg ud at købe office, jeg ved at det er mulig i outlook.
snid svar så kan du få point for deltagelse i spørgsmålet.
Erik
18. marts 2010 - 16:35 #10
snid = smid :-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. marts 2010 - 20:18 #11
Outlook er også bedre, og man har flere muligheder end med Windows Live Mail...:-)

/Ulrik