Avatar billede pm1 Juniormester
15. marts 2010 - 16:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

forbinde til server

Hejsa.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg logger ind på min server et andet sted fra. Jeg troede sådan set bare man skrev serverens ip adresse i et browser vindue, hvor derefter man loggede ind på sin server med brugernavn og kode.

Hver gang jeg prøver dette, får jeg bare siden kan ikke vises.

Min server er en synology ds209. Er der nogle der ved hvordan jeg gør dette?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede drlotto Nybegynder
15. marts 2010 - 16:46 #1
Ja, du skal først viderstille nogle porte fra din router til din DS209 :)

Og derefter er det bare at taste din externe ip ind i dit browser vindu :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. marts 2010 - 19:43 #2
Hejsa....

Hvis du vil bruge Remotedesktop(RDP) skal du åbne for port 3389 i din router.
Nu ved jeg ikke hvilket OS der kører på din server?
Er det Server 2003 eller Server 2008, så skal du også tillade trafik RDP trafik. Det gøres inde fra Server Manageren.

/Ulrik
Avatar billede drlotto Nybegynder
15. marts 2010 - 19:47 #3
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. marts 2010 - 20:19 #4
drlotto-> THX....:-)
SÅ er jeg helt med......:D

Madser så har drlotto helt ret. Og i princippet kan du, stort set, selv bestemme hvilken port der skal bruges/åbnes for.

/Ulrik
Avatar billede drlotto Nybegynder
18. marts 2010 - 10:15 #5
Mon der sker noget her?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. marts 2010 - 20:18 #6
Tvivler lidt......her er meget stille...:-)
Avatar billede pm1 Juniormester
21. marts 2010 - 11:11 #7
Hej igen.
I må meget undskylde ventetiden, men jeg har simpelthen haft så travlt.

Jeg har været inde på linket:

http://www.synology.com/enu/products/DS209/index.php

Man kan ikke rigtig finde hvilken port jeg skal åbne for, eller information omkring forbindelse til ens server andensteds fra.

Er det mig der er blind?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. marts 2010 - 15:07 #8
Hej Mads

Om du er blind, skal jeg ikke kunne sige....:-)

Der står inde på hjemmesiden at din NAS server understøtter HTTPS, så i din router skal du åbne for port 443, som bruges til HTTPS. Du skal nok også oprette en port-forward på port 443 og til IP'en på din NAS.
På din NAS skal du oprette de brugere du har behov for.

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. marts 2010 - 15:31 #9
Og så skal du være opmærksom på, at når du vil tilgå din NAS fra internettet, så skal du slå den op på din WAN-IP. Så "rammer" du din router, og når du rammer den på port 443 med en statisk port-forward, så dirigerer din router trafikken videre til din NAS.

/Ulrik
Avatar billede pm1 Juniormester
21. marts 2010 - 15:47 #10
Ja jeg er sku nok lidt blind nogle, men jeg er også ekstremt dumt til alt der har med netværk at gøre:-)

Jeg er på arbejde lige nu, så jeg prøver at lege lidt med det når jeg kommer hjem. Tak for hjælpen indtil videre.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede pm1 Juniormester
21. marts 2010 - 16:13 #11
gange