Avatar billede Jguldberg Nybegynder
15. marts 2010 - 00:36 Der er 5 kommentarer

Computer crash i spil

Jeg har et problem med min computer som crasher i mange forskellige spil. Det underlige er, at det kun er i nogle spil, men det kommer med sikkerhed på et eller andet tidspunkt under spillet. Jeg kan sagtens bruge computeren til at andet som at se HD film, surfe, skrive osv.
På tilfældige tidspunkter vælger den at slå skærmen fra (så skærmen leder efter et input) og lagge helt vildt i lyden. Det eneste jeg kan gøre herefter er at reboote computeren.

Første gange jeg rebooter kommer den ikke længere end til bios'en hvor den prøver at teste mine ram osv. hvilket den ikke kommet længere med, indtil jeg rebooter igen hvor den så køre som den skal. Jeg har haft denne fejl både da jeg kørte Windows Xp og nu hvor jeg køre Windows7.

Jeg har prøvet følgende:

opdatere alle drivere
søge på diverese spil forums.
opdatere bios'en
Skifte ram
Køre grafikkorttest (der belaster grafikkortet)
skifte styresystem.
Skifte skærm

Jeg over vejer kraftigt at købe et nyt grafikkort, men jeg er bange for at også kunne være en anden Hardware fejl. eller at den bliver overophedet. Men det er jo kun når jeg spiller visse spil, og overophedning burde også komme af alle andre spil og aktiviteter.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

PC specs:
CPU Q6600 - 2400 Mhz
Motherboard INTEL G31 GA-G31MX-S2
RAM 2x2GB DDR2 RAM, PC6400
Harddisk(e)250GB SATAII, 7200RPM, SEAGATE
Grafikkort GEFORCE 9600GT NVIDIA 512MB DD
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2010 - 07:42 #1
prøv ar stress teste den med dette program
en diskette i drevet
en cd i drevet
test

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2010 - 07:50 #2
du bør nok teste dine ram med en klods i ad gangen.

kommer der røde tal er det ud med klodsen og næste i - de røde tal kommer hurtigt.

start med denne her inden link 1

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2010 - 07:58 #3
læg dine temp herind

se under sensors og kopier dem herind eller læge et screenshot af dem

siw standalone

http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede Jguldberg Nybegynder
15. marts 2010 - 08:06 #4
Jeg har jo sat helt nye ram i, så det vil undre mig meget hvis det er problemet, men jeg prøver testene snarest muligt.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2010 - 08:12 #5
selv nye ram kan fejle derfor tester man dem ALTID inden brug

man er nød til at udelukke

m.v.h