Avatar billede realone Nybegynder
14. marts 2010 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Budgetbærbar til omkring 4000 kr.

Hej eksperter,

Jeg har nu måtte indse, at min 5 år gamle bærbare computer skal pensioneres. Derfor skal jeg nu have set mig om efter en ny af slagsen, men jeg har intet overblik over markedet lige nu.

Computeren behøver ikke at kunne bruges til at spille de nyeste spil - det vil naturligvis være et plus, men er på ingen måde et must. Derimod skal den i udførelsen være solidt håndværk, så man ikke føler at den falder fra hinanden, når man skriver på den.

Computeren skal primært bruges til netsurf, skrivning, film og musik.

Et par krav er, at skærmen max. må være 15,6" og at vægten ikke må overstige 3 kg. Derudover skal harddisken have en fornuftig størrelse (min. 200GB), og den skal have processorkapacitet og ram nok til at køre windows 7. Prislejet må helst ikke overstige kr. 4000, grænsen er kr. 4500.

Jeg har selv prøvet at lede, men der florerer en million anmeldelser af hver computer, og det er ikke til at finde hoved og hale i.

Nogen bud?
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 22:09 #1
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WLX.PMZ02.055*Wupti1/Acer-Aspire-5732Z-156.html

Simpel bærbar, bygget til studiebrug, dvs. uden grafikkort, og middelstærk processor.
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 22:11 #2
Og med uden grafikkort mener jeg at den ikke har et grafikkort bygget til spil/krævende ting. Den kan fint bruges til film, netsurf og andet
Avatar billede realone Nybegynder
14. marts 2010 - 22:14 #3
Fint bud - den har de komponenter, jeg leder efter.

Jeg afventer lige, om der kommer flere bud. I mellemtiden, Lenovos computer - de ser uhyggeligt populære og meget billige ud på EDBPriser, men er det noget billigt skrammel, eller hvad er historien med dem?
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 22:18 #4
Lenovo´s computere er et typisk bud på en arbejscomputer, og ses ofte af travle "business" folk eller skolelærer, da firmaer og skoler kan købe dem billigt. de fungere som oftest godt, men har ingen kendskab med deres kundeservice/garanti.
Avatar billede realone Nybegynder
14. marts 2010 - 23:46 #6
@mikaelch

Jeg har selv tjekket EDBPriser - det, jeg leder efter, er nogle helt specifikke anbefalinger.
Avatar billede mikaelch Novice
15. marts 2010 - 11:06 #7
edb priser giver et overslag i hvad nogle med ekspert viden mener er bedste og de kommentere dette på deres hjemmesiden , med så mange computer ny mv. er det nok svært at finde nogle der give lige så mange forslag som denne side giver