Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. marts 2010 - 11:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

opskrift til at vise video på webside

Hej
Jeg søger en opskrift på at vise en video på en webside.
Jeg har 2 mapper:
en som hedder: AUDIO_TS og en
der hedder: VIDEO_TS

Hvilken kode osv skal jeg ha ind på websiden for at den kan vises på selve websiden ??
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 12:03 #1
Du kan ikke direkte vise video_ts på et website, hvis jeg var dig ville jeg lave det om til en flash video, og så smide den online. :)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. marts 2010 - 12:37 #2
okay hvordan laver man så en video_ts om til flash ??
Avatar billede nemlig Professor
12. marts 2010 - 12:42 #3
Det kommer an på, hvilket video-format, dine optagelser er gemt som.

Den her klarer de fleste konvertering, og så er den gratis.

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

Og jeg deler i øvrigt drlotto's forslag med at gemme som flash.

Når du har konverteret videon til flash (hvis det er det, du gør), så skal du have den online, og her findes flere metoder.

Den kan vi tage, når du har taget stilling til, hvad du vil.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. marts 2010 - 13:37 #4
skal jeg gemme som flv eller swf ??
Avatar billede nemlig Professor
12. marts 2010 - 13:44 #5
Jeg vil mene, at du kan gøre det med begge. Men jeg selv har valgt flv, og den vejledning jeg har, er også til flv. Måske virker det også med swf?
Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. marts 2010 - 13:59 #6
mine optagelser er gemt i en VIDEO_TS mappe, når jeg prøver at køre dit program skriver den der ikke er noget lydspor ??
og det er video_ts filen (.vob) som jeg tilføjer som video..
Avatar billede nemlig Professor
12. marts 2010 - 14:12 #7
pas - det kan jeg ikke svare på. Jeg mener, at lyden normalt er med i Vob-filerne.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. marts 2010 - 08:34 #8
okay jeg har nu  7 .flv  filer, hvilken kode skal jeg så bruge på hjemmesiden ??
Avatar billede nemlig Professor
15. marts 2010 - 08:43 #9
Prøv at se denne tråd fra #10.

http://www.eksperten.dk/spm/883892#reply_7436733

Den giver løsningen. Og den pakkede rar-fil har jeg stadig liggende.
God fornøjelse.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. marts 2010 - 08:48 #10
ok vil prøve. Nu har jeg syv små viedo klip. Dit eksempel er kun for et video klip, er det ikke ?
Og hvordan får jeg det til at virke med 7 video klip ??
Avatar billede nemlig Professor
15. marts 2010 - 09:07 #11
Hvordan her du tænkt dig, at de skal vises/vælges?
Det er nok en godt ide, at du prøver at få det til at virke med ét klip, så du er sikker på, at det "spiller" korrekt.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. marts 2010 - 10:20 #12
det er bare det, hvis det så skal sættes op på en hel anden måde til at kunne vise 7 klip, så syntes jeg det er lidt spildt først at lave det med et klip...
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. marts 2010 - 10:25 #13
skal vel vises sådan at man har et link for hver af de syv klip som man så klikker på og så afspilles den i playeren.
Ved du hvordan man gør det ?
Avatar billede nemlig Professor
15. marts 2010 - 11:16 #14
Nu kan du jo prøve, at pakke filen ud og smide dem på serveren.
Det virker med det samme, uden at du skal kode noget.
Du skal bare klikke på start.html.

Så kan du i princippet lave 6 tilsvarende filer, som start.html, hvor du blot udskifter navnet på din video-fil.

Og så skal du lave en side, hvor du har de 7 link til din videoer, som kalder hver sin html-fil.

Jeg er ikke klar over, om du kan vise alle 7 videoer på én gang i samme html-fil.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
23. august 2010 - 16:10 #15
læg et svar "nemlig"
Avatar billede nemlig Professor
23. august 2010 - 16:20 #16
svar.