Avatar billede bmovie Nybegynder
11. marts 2010 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gruppeboks til udvælgelse af data

Jeg har en Tabel, en Form med en gruppeboks og en Forspørgsel, hvor kriterierne til udvælgensen kommer fra værdierene i den gruppeboks, der er defineret på formen.

Det fungerer fint, og forespørgslen viser kun de data, der defineres af kriteriet fra gruppeboksens værdi, fordi forspørgslen har et kriterie, der siger, at den skal slå op i formen og se, hvad den valgte værdi er der.

MEN - jeg kan kun få defineret lige præcis de værdier, der findes i gruppeboksen, og mit problem er, at jeg meget gerne vil have en ekstra mulighed, der vil vise samtlige data i forespørgslen.

Men uanset hvor mange "if-statements" jeg genererer kan jeg IKKE få defineres kriterieværdien i min forespørgsel til andet end den værdi, der kommer fra gruppeboksen.

Jeg vil gerne kunne definere fx. et "Større-end" kriterie, eller et Like "*" kriterie, eller noget andet, der kan erstatte den kommando, der eller findes i forspørgslen, ikke så relevant, men ser i øvrigt sådan ud - meget simpelt: [Forms]![_StartMenu]![TypeValg].

Please: How to do . . .
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2010 - 11:22 #1
Avatar billede Lotte3 Nybegynder
12. marts 2010 - 16:08 #2
Hej.
Jeg har med succes anvendt kriteriet "is not null" i mine forespørgelser, når jeg gerne vil have alt.
mvh
Lotte
Avatar billede bmovie Nybegynder
14. marts 2010 - 19:34 #3
Hej Lotte
Der er godt tænkt, og jeg vil gerne bruge værdien: Is Not Null, men mit problem er, hvordan jeg får Access til at indsætte "Is Not Null" ud fra valget i en Gruppeboks.
Avatar billede bmovie Nybegynder
24. marts 2013 - 20:07 #4
Hej alle
Denne problemstilling har ligget stille i meget lang tid - uden løsning. Mange andre har givet et bud - uden virkning.
Jeg har nu fået professionel hjælp (1.200 kr. i timen) men det virker.
Tak til alle for deltagelse.
BM