Avatar billede kakster Nybegynder
11. marts 2010 - 11:25 Der er 3 kommentarer

PHP-site til iis 7.5

Hej

Jeg har sat et gammelt php site op på en ny server x64 med iis 7.5. Har installeret php og phpinfo vil også fint blive vist.

Jeg kan dog ikke få det gamle site til at køre.

Jeg bliver ved at få error 500.0

Er der nogen der har nogle gode forslag.

FLG. er foretaget ifm flytningen:

lavet en helt ny apppool uden managed code og managed pipline kører classic
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
11. marts 2010 - 12:04 #1
Hej!

1: Hvilket PHP software bruger du?

Personligt bruger jeg XAMPP fra http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html.
Det er så let at sætte op, at selv jeg som ALDRIG før havde rodet med PHP kunne finde ud af at få det til at køre! :D

2: Hvordan ser din kode ud?

Jeg erfarede, da jeg skulle i gang med PHP, at ældre kode er mangelfuld ift. hvis det er den nyeste version af PHP, der er installeret.
I det kode-eksempel jeg startede med, startede koden med
<? og IKKE <?php, hvorfor koden ikke blev eksekveret!

Håber, det hjalp?
Avatar billede kakster Nybegynder
11. marts 2010 - 13:23 #2
ad 1.Jeg har installeret den seneste version fra php.net manuel.

ad 2. det er <?php og har enablet <? i php.ini
Avatar billede dj-plexi Nybegynder
11. marts 2010 - 14:15 #3
Hej igen.

Så ville jeg prøve XAMPP - bare for at se, om det ikke skulle komme til at virke... ;o)