Avatar billede kemiskdild Nybegynder
09. marts 2010 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Airport Extreme

Hejsa!

Jeg har fået mig en Airport Extreme. Opsætning af internet mv. ingen problem.

men grunden til jeg har fået mig AE, er usb porten derpå. Men har vitterligt prøvet alt for at få min 500 gb ext. hdd til at blive registret på netværket. Hvis jeg går ind under Airport Extreme Utilities (Airport Værktøj) Så kan den registrere der er en harddisk på netværket. men kan ikke få adgang på den på min mac eller pc.

Har prøvet med NTSF format og exFat formatering af harddisken. Uden held.

Det skal nævnes at jeg håber at kunne få ext hdd op at kører på det trådløse netværk så mine pc'er, min macbook og min PS3 alle kan dele data på disken (Læs streame film/lyd trådløst via hdd til ps3 :)

på forhånd tak!

Giver gerne mere end 200 point for en løsning via flere spørgsmål (Hvis det er tilladt?)
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
09. marts 2010 - 23:45 #1
Har nu prøvet FAT32 og har fundet den på netværket, kan dog stadig ikke få adgang til disken, men nu kan jeg se der er en ext hdd på min pc og på min mac.
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
10. marts 2010 - 00:21 #2
UPDATE!!!

Jeg knokler videre med mit problem ,har nu fået hdd til at fungere på min mac, nogen der ved hvordan jeg får den til at virke med mine laptops?

Vista 32 bit og Windows 7 ultimate 64 bit :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 09:33 #3
Jeg ser med. :) Hvor kunne du ha' sparet en masse problemer hvis du havde købt en TimeCapsule. :D
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
10. marts 2010 - 11:28 #4
Argh!

Der er ingen problemer med timecapsule???

Har stadig problemer med hdd :( Kan nu se netværket, men hdd kommer nogen gange frem og andre gange kan jeg ikke finde den, hverken på pc eller mac. Tror sgu jeg leverer den tilbage og køber en timecapsule, så.... umiddelbart ingen der kan hjælpe med opsætningen :(
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 11:36 #5
Da jeg fik min TimeCapsule skulle jeg lige hurtigt sætte den op med gæste netværket osv., og så har den sådan set virket upåklageligt siden da. Både på samtlige computere men også via BluRay-afspillerens trådløse system. Så vi kan se alle film og høre alt musk der ligger på den. :)

Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det bare er heldigt eller hvad.. :b
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
10. marts 2010 - 11:44 #6
Til andre der har mit problem kan der oplyses følgende:

Formater ext. hdd til FAT32

Åben Airport værktøj, find din airport, åben Diske, aktiver deling.

Del med adgangskode til disk.

Mit næste problem er at få adgang til disken via min ps3 :(
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
10. marts 2010 - 11:50 #7
men men men... efter at have delt et par filer imellem computerne, så hopper disken af og på som det passer den..... kæft noget bøvl......

Sumasummarum:

KØB IKKE EN AIRPORT EXTREME HVIS DU VIL DELE DIN EXT HDD!
Avatar billede denvers Nybegynder
08. april 2010 - 15:37 #8
I princippet skal en HDD være formatteret til hfs+ for at en mac kan læse den (disk utility), men så ville den ikke direkte kunne læses fra en windows maskine, da denne kræver FAT32 eller NTFS.

FAT32 er generelt ikke en mulighed, da filsystemet ikke tillader filstørrelser over 4GB.

Jeg kører AE (Airport Extreme), og har 2 eksterne HDD koblet til. Disse læses fint over netværket, og er formatteret til HFS+.

En windows maskine, som kører på samme netværk, kan også læse diskene, omend med noget latency - da AE faktisk selv fortolker HDD'en, uanset hvad den er formatteret til.

Altså, du kan formattere til HFS+ og så "burde" det virke :)

Hvad angår PS3, har jeg ikke prøvet - den kan ikke logge på mit WPA2 netværk ...