Avatar billede SabrineJ Nybegynder
06. marts 2010 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Movie Maker (Til skoleprojekt)

Godaften folkens :)

Jeg er ny her på eksperten, så jeg ved ikke rigtig hvordan det fungere, men jeg håber da i kan hjælpe mig :)

Jeg skal bruge et movie maker program til mit skoleprojekt, der skulle kunne importeres billede, video, lyd, og indsættes undertekster. Da mit windows movie maker ikke virker ville jeg høre om i havde et program i kunne anbefale. Det er ligemeget om det koster lidt, eller om det er et gratis produkt, bare det virker :)

- Helst ikke sony vegas, kan ikke finde ud af det :)

Mit styresystem er windows xp
og min computer er en emachines g725

Håber virkelig i kan hjælpe mig, sætter pris på alle hurtige svar:) skal helst igang i aften.

Kærlig hilsen
-SJ
Avatar billede kjeldsted Novice
06. marts 2010 - 23:37 #1
Well. Hvad der lige kan anbefales afhænger jo af en del. Men hvis Sony Vegas er for avanceret, skal vi jo nok ikke over i hverken Adobe Premiere Pro, eller nogle af Avid programmerne, selvom Avid Liquid efter sigende skulle være en ret godt consumer udgave af et redigeringsprogram.

Som professionel TV-produktionstekniker vil jeg jo klart nok foretrække ét af de før nævnte programmer. Men jeg ved at Pinnacle Studio er et consumer program der bruges af rigtig mange amatørere (Pinnacle er egentlig opkøbt af Avid, så der er sådan set et Avid program, men kaldes nu blot Pinnacle).

Men tag et kig på: http://pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer%2BProducts/Home%2BVideo/Studio%2BFamily/
06. marts 2010 - 23:41 #2
Velkommen til E. ...

...windows movie maker ikke virker ... ? Hvordan det ?

For inspirationens skyld, kig på http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/PhotoStory/default.mspx ?
Avatar billede glad2010 Nybegynder
07. marts 2010 - 08:31 #3
JVC har et meget nemt program til at redigere med, hvor man let kan lave sin egen lysbilled serie / videoklip mv  med tekst og lyd, du kan evt indtale selv og let lægge indover filmen.

du kan hvis du skal bruge det hurtigt..

hente denne demo version.. den burde kunne opfylde dine behov, for selv den som ikke har de store tekniske færdigheder, men er god til at "klippe og klistre" lyd og billeder..

god fornøjelse:

PowerDirector...

  http://www.toggle.com/lv/group/view/kl36433/PowerDirector.htm
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
07. marts 2010 - 10:44 #4
Tak for jeres svar, PowerDirector var lige det jeg skulle bruge, det er nemlig lige til for alle.. Tak igen
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
07. marts 2010 - 10:47 #5
karise_larry, jeg ved ikke hvorfor, den går bare lige pludselig i stå hvis jeg bruger den

kjeldsted tak for dit svar, men det er måske lidt for svært til mig, så PowerDirector er lige det jeg skal bruge, men anyways tak :D
Avatar billede kjeldsted Novice
07. marts 2010 - 15:46 #6
Det var så lidt. (Men tror nu godt du vil kunne bruge Pinnacles udgave ;)) Men hvis du kan bruge den anden er det jo fint