Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
19. juli 2001 - 08:03 Der er 4 kommentarer og
6 løsninger

MB som lydkort

Jeg er ved at købe en pc med dette bundkort: Soltek SL-75KAV (Socket A, ATX) m. lyd - FSB: 133/266 MHz.

Den skal bruges til spil.

Sælgeren påstår, at det vil være spild af penge at installere et lydkort med en lydkvlitet, som er i bundkortet. Kan det være rigtigt og vil jeg få problemer med at konfigurere spil?

Besvar venligst begge dele af spørgsmålet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juli 2001 - 08:06 #1
Med at konfigurere spil ved jeg ikke, men jeg har da erfaring med at onboard lyd/grafik kan være svært at konfigurere i det hele taget. Samt at hvis du ønsker at sætte et andet lydkort i så kan dette også give problemer, da det ikke altid er let at få disablet onboard lydkortet.
Avatar billede godown Nybegynder
19. juli 2001 - 08:21 #2
Sælger fis, jeg har samme forståelse som james onboard lyd/grafik kort, giver problemmer.

Husk det er ikke altid prisen, eller det gode tilbud der er løsningen.
Avatar billede borsk Nybegynder
19. juli 2001 - 10:59 #3
Jeg kender ikke det der bundkort, men jeg har altid haft Intel bundkort med onboard lyd, og aldriv oplevet problemer hverken i OS or Spil
Avatar billede borsk Nybegynder
19. juli 2001 - 11:00 #4
Ups sender det lige som svar :-)
Avatar billede klatten Nybegynder
19. juli 2001 - 11:34 #5
Soltek er et kanon godt bundkort, som du også nemt kan overclocke. Hold dig fra onboard lyd og sæt i stedet et Soundblaster Live i. Det bliver du glad for!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 11:51 #6
Der en almindelig uvilje mod lyd på bundkortet, jeg ville aldrig købe et, og du står mere frit ved valg af lydkort, du kan skifte det når det passer dig.
Er det på den anden side et tilbud, så kan du slå lydkortet fra, hvis du skulle ønske dig et eksternt lydkort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juli 2001 - 14:02 #7
Hvad skal du give for dette bundkort?
Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
19. juli 2001 - 14:09 #8
kr. 1.128,00
Avatar billede cone63 Juniormester
20. juli 2001 - 01:58 #9
Hvis du skal spille, så køb et SB-Live i den billigste udgave (<500kr) og et og et Creative FPS 1000 højtaler sæt (<500kr)
Det har jeg selv, det giver de vildeste lydforhold til spil når man bruger EAX-lyd, det sparker meget mere end surround.
Stol aldrig på en sælger.
Jeg har ALDRIG haft problemer mad at konfigurere spil eller noget andet med det har lydkort, det kører bare.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:21 #10
Takker for points ;o)